En sjukling i vårt hem..

 

Alvar mår inte så bra idag. Han har ingen feber eller nåt sånt, han är bara blek, hängig och väldigt gnällig. Han fick stanna hemma från dagis idag och Izabella fick gå dit en stund, hon ska hämtas klockan 13 istället för 15.30. Skönt för henne att komma iväg och leka lite istället för att vara hemma med oss.

 

Alvar sover och jag har pluggat lite. Ska fortsätta strax, men har fastnat. Vi har en lista på ungefär femtioelva konstiga (och mindre konstiga) ord som vi ska förklara betydelsen på. Jag har dock fastnat på ett ord.. förklaringsmyt... hur förklarar man det ordet? Sen ska jag även skriva ett pm men har ingen aning om hur jag ska skriva det.. gaaah! Nåja, jag har fram till 13 på mig att plugga.. Om Alvar inte vaknar och är jättegnällig vill säga..

 

Bäst att fortsätta.. Ha en skojsig tisdag :-)


Lämna ett avtryck
Postat av: Emma-Lou

Du vet att du länkade till din Metroblogg tidigare va? :P gammal vana



Trist att Alvar är sjuk, det är samma sak med Z. Ingen feber dock, men ett redigt gnäll och en massa snor.



Hoppas Alvar mår bättre snart.

2009-12-01 @ 11:20:03
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: Emma-Lou

Men usch, spyr han också?! Då får du fasta ut honom ifall det är riktig magsjuka, inga mjölk- eller fullkornsprodukter etc. Urk, jobbigt sånt där. Har Z hemma från förskolan så att han tillfrisknar snabbare istället för att förlänga processen som så många föräldrar gärna gör, suck.

2009-12-01 @ 13:47:38
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: jossan

Stackars lilla alvar! :(

2009-12-01 @ 21:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0