God morgon måndag.

(Bilden är från i torsdags)

 

Ny vecka, nya tag, nya måsten. Mörkt och kallt just nu. Barnen är redan uppe i en fart på 110 och jag känner mig bara så trött. Skulle vilja sova en stund till, men det är bara att ta sig i kragen och sätta fart med det som behövs göra innan det är dags för dagis och skola.

 

Barnen har blivit utbytta till små monster. Hur orkar de? De är på allt de vet att de inte får, deras rum ser ut som ett bombnedslag, det var städat i går kväll. *suck* Vet vad vi har att göra sen i alla fall. Har försökt få de att städa lite nu men Izabella skriker bara neeeeej och Alvar "vill inte ha städa" haha. Han är för go, när han inte vill ha eller göra något så säger han "vill inte ha" ;-)

 

Idag är det lucia på dagis, på Izabellas avdelning klockan 14 och på Alvars klockan 16. Därimellan går vi ut och leker lite.

 

Nä, nu är det bäst att sätta fart. Visserligen börjar inte barnen förrän 11 idag, men vi ska hinna med frukost, tandborstning, påklädning osv.. innan dess.

 

Ha en bra måndag gott folk!


Lämna ett avtryck
Postat av: Kaffehörnan

Hej du

Du får me sätta på dig en monstermössa, men risken e kanske att dom blir ännu mer peppade

Man förstår inte hur dom orkar gasa på hela tiden

kram ha en fin måndag

2009-12-14 @ 10:30:37
URL: http://www.metrobloggen.se/planket
Postat av: Madde

Åhh jag vet hur det känns jag har noll i extra energi så bloggen hamnar verkligen efter men jag orkar verkligen inte så då får det blir så.

William röjjer och gnäller det är de enda just nu.

Men förhoppningsvis går det över snart.



När går du på jullov?



Kramar.

2009-12-14 @ 10:55:17
URL: http://metrobloggen.se/vhdbrud
Postat av: josssan

det gör vi!

2009-12-14 @ 10:59:10
Postat av: Emma-Lou

Mysigt med lussefirande såhär i början av veckan :-) Hoppas att barnen städar upp efter sig senare. Z hade också en sån där period tidigare i höstas, förmodligen en typ av protest (SE MIG) då lillebror kom till världen.



Jag blir också rastlös av att bara sitta, så att bara slappa en hel dag kan vara nerverande. Vill så mycket, men orkar ej. Somnade ungefär vid 5-snåret imorse och gick upp 8. Normalt eller vad, urk.

2009-12-14 @ 12:56:46
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: emis

mysigt med lucia tåg! längtar tills nathalie o angelina ska ha det på dagis! alexandra är för stor nu ju=(

usch vad kallt det är ute nu! vill ha lite värme!

2009-12-14 @ 13:24:22
URL: http://www.emis.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0