Så kallt, så kallt..

 

Vad kallt det är ute idag och kallare ska det tydligen bli. Kanske är vintern på väg trots allt? You never know..

 

Vi har spenderat i stort sett hela förmiddagen utomhus, vi gick en promenad och lekte i folkparken. Det var tomt där, men det är trots allt bara torsdag och de föräldralediga sitter väl på fik i stället ;-) Skämt å sido.. Lekte av oss en stund tills det började lukta väldigt illa om en viss liten herre, så det blev att knalla hemåt och byta blöja innan vi gick ut igen.

 

 

Alvar var glad trots den fula mössan han har haha. Seriöst, den är verkligen ful men hans andra mössa har kommit bort på dagis. Jag skyller på slarv från personalens sida då de till och med skyller på varandra! Jag gillar inte personalen på Alvars avdelning för de är såna bitterfittor, har nog jobbat där alldeles för länge! Önskar han kunde få byta till Izabellas avdelning där de alltid är glada, trevliga och pratglada när man lämnar och hämtar. Men tyvärr är det fullt där. Ska prata med dom och se om man kan byta när det blir en plats ledig, not så troligt men fråga skadar ju inte ;-)

 

Hur som helst så kom vi hem för en stund sen och har hunnit äta lite korv med bröd och värmt oss i ett varmt bad. Karln och barnen badar fortfarande. Måste värma upp våra frusna kroppar igen.

 

Nä, nu ska jag sysselsätta mig med annat, behövs dammsuga. En hel sandlåda följde med oss hem från lekparken. Nej, jag överdriver inte! Okej, lite grann kanske, men avslöja mig inte ;-)

 

 


Lämna ett avtryck
Postat av: Emma-Lou

Haha, "Alvar var glad fastän den fula mössa han hade", hahahahaha ;-) Tänkte inte på det ens.



Hmm, jag trodde barnen las typ 18:30-19 med tanke på deras tidigare uppgång, men då förstår jag. De somnar ju i rätt bra tid, men verkar inte behöva så mycket mer sömn. Ändå aktiveras de dagarna igenom och vaknar tidigt? Hmm... Det bästa tipset jag kan ge dig är att inte låta Izabella sova middag ALLS. Antingen eller, för man rubbar dygnsrytmen för dem om man hoppar lite mellan det där.



Testa med det, borde bli bättre inom 2 veckor.

2009-12-10 @ 19:33:27
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: emis

haha..mössan är väl inte så hemsk=)

hoppas ni är varma nu!

kram

2009-12-10 @ 20:41:31
URL: http://www.emis.myshowroom.se
Postat av: Emma-Lou

haha, nääää blir nog sova sent idag, eftersom jag har ganska ont i ryggen :(



Hörduuuuu, jag har totalt FEM tävlingar uppe nu, JALLA JALLA bejb ;-)

2009-12-10 @ 20:41:48
URL: http://emmalou.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0