Trött, tröttare, tröttast.

En väldigt trött jag.

Dagen började extremt tidigt och jag förstår verkligen inte hur man ska få barnen att sova. De somnade 21-21.30 men ändå är de uppe redan vid 05 tiden. Vi aktiverar dom för fullt hela dagarna, så pass mycket man själv orkar med. Kan vara ute flera timmar, leka med alla möjliga leksaker, busa och ja... ALLT! Hur får man dom att sova? En enda sovmorgon, det är allt jag begär... en enda...

Äsch, bara att ta sig i kragen, har hunnit duscha och göra ordning mig lite och ska nu fixa frukost så jag får i mig någonting innan det är dags att träffa syster yster. Kommer säkert somna på loppisen, så det är tur Jossan är med haha. Skämt å sido.

Ni får ha en toppen lördag allesammans!

Lämna ett avtryck
Postat av: Annas inspiration

Åh önskar jag kunde hjälpa dig, men har inga knodds ännu.



ha en bra dag!

2009-12-19 @ 12:23:30
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Kaffehörnan

Hejsan

Roligt o se dig, trött men söt, lite smicker på eftermiddagen.Hoppas de blev bra dag på loppis

kram

2009-12-19 @ 14:33:06
URL: http://www.metrobloggen.se/planket
Postat av: Emma-Lou

Oj, du ser verkligen trött ut?! Släng ungarna i ett varmt bad någon timme innan nattning? Annars gör ni ju faktiskt så rätt, som aktiverar dem - ute dessutom! tror nog inte ens hläften av Sveriges föräldrar gör samma sak - ens till hälften.



Kom på en sak, barnen måste nog gå till sängs samma tidpunkt varje kväll, även om de vaknar tidigt. För som jag har märkt med Z är att, om han är vaken lite längre som ex. helg, så vaknar han ändå tidigt morgonen efter och senare under dagen blir han skitgrinig - och inte somnar han tidigare för det heller - fast middagslur skulle han lätt kunna klämma in = blir bara ännu senare då. (han sover inte middag sedan över ett år tillbaka, men det har hänt ett par ggr att han somnat i bilen eller som förra förskolan som lät honom sova middag fastän vi sa nej.

2009-12-19 @ 20:00:59
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: Emma-Lou

Jag minns att du berättat tidigare om att du är lättväckt, har det alltid varit så eller kom det i samband med att barnen föddes? Om ni dessutom badar dem på rutin till kvällen, så kommer jag inte på något mer tips så att ge. Bada är ju annars en väldigt bra rutin att få in. Konstigt att, förmodar att det fortfarande är lilla fröken som vaknar och väcker lillbrorsan (kommer ihåg att du skrev det vid ett tillfälle). Lite lustigt att de vaknar så tidigt ändå.



finns ju en grej förstås, men jag vet inte om det är ett så värst bra förslag (ni har säkert tänkt det själva), det är att om ni senarelägger schemat för nattning och får in det på rutin och på så sätt kanske får barnen att vakna någon timma senare på morgonkvisten, hänger du med i hur jag menar?

2009-12-19 @ 21:11:41
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: Emma-Lou

Hoppas att det löser sig med småkisarna, framförallt med sötnöten Izabella :-D



Jodu, nog är det samma person och IP-adress finns, så det får allt bli en anmälan, för det är olagligt att både trakassera, komma med förtal och dessutom utge sig för att vara mig?!



urk



Besatt är väl bara förnamnet?!?!!

2009-12-20 @ 00:23:52
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: emis

du ser verkligen supertrött ut vännen!! men fin ändå!!!

vad skoj att ni fick lite av sakerna sålda på loppisen! kan förstå att du blev trött sen efter att ha stått en hel dag!

igår kollade vi på avatar, den var riktigt bra faktiskt!

vad hittar ni på idag?

vi ska ha glögg kväll men vi får se hur det blir med det för stoffe har drabbats av nackspärr o kan inte vrida huvudet..usch!

ha det fint!

2009-12-20 @ 12:28:47
URL: http://www.emis.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0