Akuten borde byta namn!

Först vill jag börja med att säga tack för era fina kommentarer :-)

Så, nu ska jag berätta om dagen. På förmiddagen kom smärtan tillbaka vilket gjorde att jag inte stod ut längre, så vid 10.50 klev jag in på akuten och fick ganska snabbt komma in och träffa en sjuksyster. Hon frågade lite om vart de gjorde ont osv. Sen bestämde hon att prov skulle tas. Så sprang hon iväg och jag fick väl vänta en halvtimma ungefär tills de kom tillbaka. Måste ju säga att denna sjuksyster verkade lite inkompetent eller så hade hon bara en dålig dag, hon slarvade med mycket och tappade saker, sprang fram och tillbaka ungefär tio gånger (utan att överdriva) innan hon fick ordning på saker och ting. Efter mycket om och men så var det då dags för att ta prover, klockan var nu närmare tolv.

Sjuksyster: vilken arm är det bäst att sticka i?

Jag: vänstra brukar funka bäst.

Sjuksyster: okej, testar höger först i alla fall.

Sen gick hon iväg? och in kommer en annan sköterska för att ta proven. Hon frågar mig samma sak och jag ger samma svar, ändå envisades hon med att sticka i höger arm. Provar två gånger utan att lyckas och jag fick två snygga blåmärken där. Sen provade hon vänster arm och lyckas med provet direkt. Hur vore det om de lyssnade på sina patienter?

De skulle komma med provsvaren efter en timma, men tiden gick och när det nästan gått två timmar så kommer en läkare och ställer några frågor och kan då berätta att jag har ett alldeles för lågt blodvärde och att de vill ta fler prover. Jag får sätta mig i väntrummet och där får jag vänta tills klockan blev 17 ungefär.

In igen och träffa en annan läkare som förklarar läget, att jag har ett för lågt blodvärde, det låg på 98 och ska normalt sätt ligga på 120. Dessutom har jag för lågt järnvärde och förmodligen gallsten...näheeeeee?! Har jag det?! Åh, förklarade det för dom ca 100 gånger under dagen, som sagt hur vore det om de lyssnade på patienten? Visst det är bra att de tar prover och kollar upp allt extra noga... men jisses.. all denna tid för att konstatera att jag FÖRMODLIGEN HAR GALLSTEN! + det andra dårå.

Fick två stolpiller också, voltaren, de var inte små säkert 4-5 cm långa och de skulle jag köra upp i röven båda två efter varandra... mindre skönt, ganska obehagligt faktiskt så det vill jag helst slippa göra igen!

Efter att fått smärtstillande, remisser, och järntabletter utskrivna.. ja inte remisserna dårå, men det andra, och så fick jag tid för ultraljud på måndag för att kolla gallblåsan, om sternarna är stoora så får jag spränga dom. Spränga låter faktiskt lite läskigt, men det ska nog gå bra ;-) sen fick jag ÄNTLIGEN gå hem..

Ja, det var min dag det, hur har eran dag varit? roligare än min får jag hoppas!

Lämna ett avtryck
Postat av: rock n roll mama

meeen jösses vilka inkompetenta sjuksköterskor o läkare! mankan ju verkligen bli galen för mindre! men det är iaf skönt o höra att du känner dej bättre nu! trots detta inkompetenta läkarteam du råkade ut för idag!

2009-11-17 @ 19:34:26
URL: http://www.metrobloggen.se/babydoll1
Postat av: Madde

Fy din stackare! Låter som en hemsk dag jag håller med dig akuten borde fan byta namn till något med slappapersonerjobbarhärochmanfårsittaitimmarochväntapåettsvarsommanegentligenredanvetom.. ;)

Kramar.

2009-11-17 @ 19:46:43
URL: http://metrobloggen.se/vhdbrud
Postat av: S U B U R B A N. G I R L

vi får inte klaga på vår sjkuvård, för den är ju nästan gratis och hur många länder ha det så? men ändå ibland är de så himla värdelösa så de finns inte.... man kan bli så trött på dem.

2009-11-18 @ 10:50:44
URL: http://thesuburbangirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0