Överaktiva barn!


Som ni kanske märkt har det inte blivit så mycket uppdatering idag. Vi har egentligen inte gjort något speciellt men barnen har tagit musten ur mig idag. Den lilla energin jag hade kvar tog de från mig. Överenergiska barn, det är vad vi har. Jisses.. Spelar ingen roll hur mycket vi än aktiverar dom ändå är de mellan golv och tak från de vaknar tills de somnar. Okej inte alltid, men ganska ofta. Sömnbrist och överaktiva barn är ingen bra kombination helt enkelt. Så när barnen väl kom till ro och somnade gott i sina sängar så tog jag hand om tvätten. Men när det var klart så unnade jag mig en lååång, varm, härlig dusch. Det är inte alltid det hinns med, ja alltså en lång dusch oftast blir det bara en snabbis på morgonen eller kvällen som man hinner/orkar duscha. Sen har jag suttit och spelat en liten stund, det är ganska skönt att tänka på annat än alla måsten för en stund och samtidigt får jag öva på min engelska, det är ju kanon ;-)

Om det inte var för att Izabella ogillar när det är mörkt ute och att det regnade en himla massa så hade vi spenderat eftermiddagen utomhus. Det är skönast att vara ute när barnen är så pass aktiva som de är. Jag tror att vi ska åka till busfabriken på lördag eller söndag så de verkligen får leka av sig :-) Var ett tag sen vi var där nu och det uppskattas alltid av barnen när vi åker dit :-)

Lämna ett avtryck
Postat av: Princess charming

hujeda mej,..jag känner igen det där med aktiva barn!! Skönt att du kunnat unna dig en riktigt lång och varm dusch, och att du kunde få lite tid till att spela. Man behöver få de där små stunderna och bara samla lite krafter. Behövs inte många minuter för att varva ner för att man ska orka en stund igen. Busfabriken är ju toppen för oss med aktiva barn ( ja för alla egentligen),..och det är minst lika roligt för vuxna ju! Hoppas ni tar er iväg dit! =). Söta barn har ni som ni ska vara stolta över. Kram från mig!!

2009-11-19 @ 22:30:31
URL: http://www.metrobloggen.se/princesscharming
Postat av: josefine

klart vi är duktiga :) jaa, tänk på de. i helgen kan ni komma hit ;) då får dom leka av sig . mohahahaha.

2009-11-19 @ 23:01:11
Postat av: josefine

nu har jag beställt julklapp till mamma. Skivorna jag sa förut. Om du vill kan du få vara med på de. den ena kostade 149 & den andra 79. Tips liksom. :)

2009-11-19 @ 23:17:56
Postat av: Emma-Lou

Håller fullt med att aktiva barn bör vistas utomhus, eftersom de far mellan golv och tak (läs: klättrar på väggarna) om de hålls inne.



SV: Jupp, det är standard enligt EU, men riktat till äldre barn. Är inte heller riktigt bekväm med dem.

2009-11-19 @ 23:36:33
URL: http://www.metrobloggen.se/pesonen
Postat av: annsan_s

Visst var den kul. Hahahahaha..

2009-11-19 @ 23:52:23
URL: http://annlouises.webblogg.se/
Postat av: Ida

Ja, musik är bra härligt :)

2009-11-19 @ 23:55:18
URL: http://drinkitup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0