En kalasfin Alvar

Seg uppdatering idag, jag vet. Men jag har haft fullt upp med bus-Alvar och en massa annat. Vet inte riktigt vad det är med Alvar idag, men har har verkligen bara busat och gjort sånt han vet att han inte får!

Har i alla fall hunnit fixa lite mer här hemma, dock inte så mycket som jag önskat, men man får se det från den ljusa sidan. Har ju trots allt hunnit med en hel del. Åkte till Jysk förut, för att jag hade velat inhandla en grej, men så blev det inte eftersom den grejen inte fanns inne för tillfället. Det var fullt med folk på bussen ut till Jysk och självklart pensionärer med rullatorer. Bittra sådana. I vanliga fall får det plats fyra barnvagnar/rullatorer på bussen, om man står upp bredvid. Men idag då skulle dessa bittra tanter sitta på säterna bredvid sina rullatorer, vilket gjorde det väldigt trångt för barnvagnen, men den fick plats. Sen kom en annan familj med barnvagn, de såg att det var fullt på bussen, men skulle absolut på med barnvagnen. Det slutade med att de stod i gången och blockerade för folk som skulle på och av. Pensionärerna blev ännu bittrare och började tjafsa med familjen, som inte kunde bra svenska och ja.. jag kunde inte annat än att skratta. Fy, så de höll på. Fast jag undrar varför inte chauffören sa något. Man får ju inte stå sådär i gången med barnvagn. Tänk om något hade hänt? Nåja, vägen hem gick bättre ;-)

Väl hemma igen så sprang vi ner till tvättstugan och där har vi sprungit ett par gånger. Ska ner om en stund och hämta den sista tvätten, sen måste jag natta busen. Han får vara vaken lite längre idag eftersom tvätt-tiden är till 21 och allt hade inte hunnit torka när vi var nere för en stund sen.

I morgon blir det inget dagis för barnen. Izabella är ju iväg med pappsen, men de kommer hem i morgon förmiddag, så tyckte att Alvar också kunde vara hemma i morgon då. När mina älsklingar är hemma blir det att fixa det sista här hemma eftersom jag då får hjälp med vitrinskåpet, sätta upp hyllorna och det sista på garderoben. Får även hem nya tv.n, äntligen! ;-) Och så ska vi storhandla. Yes. Men ja.. Nu har jag skrivit alldeles för mycket, undra om någon har orkat läsa enda hit haha.

Lämna ett avtryck
Postat av: LEGENDEN

haha ja :P

2010-04-25 @ 21:14:50
URL: http://rosemarielindberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men han var ju mer vild än tam igår också :)

2010-04-25 @ 21:38:03
Postat av: Lucifer

Ja då är de bara natten kvar då..

Ska bli skönt att komma hem efter helgen..Fixa de sista och sen slöa eller nått?



Puss

2010-04-25 @ 21:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0