Öroninflamation?

Min lille plutt mår inte så bra.

 

Natten var rent ut sagt förjävlig. Alvar vaknade igen sen och klagade på att han hade ont i örat, likaså på morgonen. Misstänkt öroninflamation kanske? Han är dessutom förkyld och väldigt gnällig. Så i morgon, om han fortstätter klaga på örat, så ska jag ringa VC så de får kolla om det är öroninflamation eller inte. Jag hoppas inte det, min stackars lilla plutt. Han lyckades somna vid 01.30 i natt och då var jag så slut att jag somnade på två sekunder. Upp tidigt i morse och det var hemskt. Orkade knappt hålla upp ögonen och ville bara dö för en stund. Piggnade till i alla fall och har hunnit med alla morgonbestyr + städa i Alvars rum och vardagsrummet, så nu doftar det ljuvligt här inne ;-)

 

Solen skiner idag och det hade varit härligt att gå ut en sväng, men då Alvar inte mår så bra, så tror jag vi stannar inne. Vill ju inte riskera att han blir mer sjuk, fast å andra sidan så sägs det ju vara bra med frisk luft. Men som det ser ut nu så orkar han nog inte, han ligger utslagen på soffan min lille gosekille. Kanske går jag ut med Izabella en stund i alla fall. Hon ska ju inte behöva "lida" för att han är sjuk. Eller så får karln ta med henne ut så hinner jag och Alvar ta igen lite sömn hehe. Aja, sånt som märks hur det blir liksom.

 

Vad ska ni göra denna söndag?


Lämna ett avtryck
Postat av: Elin Wernvik

Kan tänka mig detta ^^



Åh de är så jobbigt när dom små inte mår bra. Öroninflammation är ju dessutom inte den roligaste sjukdomen man kan dra på sig.

2010-04-11 @ 11:41:49
URL: http://elinkortochgott.blogg.se/
Postat av: Emma-Lou

Men jisses, förstår att du är helt slut när barnet somnar så himla sent. Hoppas att det "bara" är något tillfälligt och att det går över snart. Får jag fråga om ni rensar ut vaxet ur hans öron lite då och då? Frågar eftersom jag vet ett par föräldrar som aldrig gjorde det på sin son. Sedan en dag så hade allt vax stoppat upp i hela örongången och pojken höll på att smälla av av smärta.



Hoppas att det blir bättre snart. Man kan ju få lite öronont utav vissa förkylningar, utan att det är örininflammation. Men jag tycker absolut att ni ska besöka Vårdcentralen om det fortgår under morgondagen.



SVAR: Visst var det hemskt det där med Polen, så tragiskt.



Yes, under veckan blev det en hel del matrecept, tur att jag gjorde större satser så att jag kunde frysa in både till mormor och så att jag själv kunde äta ett par dagar av samma mat. Har ju haft det där med nacken i en hel veckas tid nu. Kommer att besöka läkare imorgon om det inte ger med sig, för det kan ju handla om en muskelinflammation.

2010-04-11 @ 11:45:02
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: Maiken og Julianne ♥

får en kjempefin unge:)

2010-04-11 @ 12:30:44
URL: http://www.whoops.blogg.no
Postat av: Emma-Lou

SVAR: Det har varit i omgångar som han sover hos oss, men det har blivit superofta nu efter att J föddes :/ Han känner sig väl på ett sätt lite otrygg då det har pratats en del om monster och troll på förskolan suck men till viss del beror det nog på J också. Han känner sig tryggast hos oss. Tror inte att vi får plats med hans säng inne hos oss, men kan iofs kolla det, om man flyttar på nattduksborden och så. Nädu, känner mig smått gråtfärdig när jag skriver detta, man måste väl få sova i sin egna säng? När han somnar på soffan, bär vi honom till hans säng och då kan han sova hela natten där, men oftast vaknar han och kommer över.

2010-04-11 @ 12:44:53
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: Eva

Hejsan! Checka in på min nya blogg & säg vad du tycker? :)

2010-04-11 @ 14:29:41
URL: http://ewaas.blogg.se/
Postat av: HannaH

nej inte bra! hoppas han blir bättre :)

2010-04-11 @ 14:30:23
URL: http://hannahli.blogg.se/
Postat av: princess charming

nämen fy. verkar ju vara det han har. kolla upp om det forsätter. Hoppas han mår bättre nu den lille sötnosen. Hoppas även att du fått lite vila i kroppen så du orkar med, det är tufft när barnen inte mår bra.



Vi har precis kommit hem från vår utflykt, åkte en bra bit till staden och gick till en häftig lekpark där och sedan skulle vi sitta ute vid en sjö på hemvägen och fika , men fick sitta i bilen för det blåste s¨kallt då, annars har vi haft det varmt och skönt. Måste lägga barnen nu , sen blir det nog att se en film med älsklingen och förbereda morgondagen. Jobbveckan börjar ju IGEN,,,suck!!



Kramar till er och hoppas verkligen han mår bättre nu.

2010-04-11 @ 18:35:05
URL: http://www.metrobloggen.se/princesscharming
Postat av: Anonym

fin blogg

2010-04-12 @ 10:13:35
Postat av: Anonym

fin blogg

2010-04-12 @ 10:13:49
URL: http://bbaraketis.blogg.se/
Postat av: Pem

Aj du, öroninflammation e inte å leka med....sicken tur att de finns medicin som har bort den!

Hittade dig genom Emma-Lou`s blogg.

2010-04-12 @ 14:52:26
URL: http://pem26.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0