Huliganungar!

Bild från i lördags.

 

Trist dag. Bara regn, regn och åter regn. Fast vi har varit ute en stund, tog en promenad ner till banken och satte in lite pengar sen gick vi vidare till affären och hem igen. Inte så lång promenad ändå, men den är alldeles lagom lång för att barnen ska orka gå hela vägen :-)

 

Kvällen är här och det är väldigt skönt måste jag säga. Något annat som ska bli skönt är när skola och dagis kommer igång igen. Missförstå mig rätt, självklart är det kul att vara hemma med barnen, men efter sex veckor så tror jag att de längtar tillbaka till dagis också. Alvar har varit riktigt bråkig de senaste dagarna. Han slåss, bits, spottas och sparkas. Helt utan anledning, när man säger åt honom så skrattar han bara. Izabella skriker för minsta lilla, råkar Alvar peta på henne så skriker hon som om kniven satt i henne. Tro mig, vi försöker sysselsätta barnen och hitta på saker mest hela tiden, men man kan inte vara med dom precis hela tiden, var eviga sekund på en dag. Usch, vad gnälligt detta lät. Fast ja, även en mamma måste få gnälla ibland och det är tur att de bra dagarna överväger de mindre bra ;-)

 

Har suttit och ändrat om lite på bloggen också. Utséendemässigt. Först var jag inne på svart och rosa, men det blev för mörkt så det slutade såhär. Vet dock inte om jag kommer ha det kvar så, utan det får vara tills jag har tid att fixa med det igen. Fast det vore ju kul att höra er åsikt om det hela ;-)

 

Nu ska vi äta lite kvällsmat, bada barn, borsta tänderna, läsa bok och sen ska de äntligen sova och jag ska slappa framför tv.n :-)


Lämna ett avtryck
Postat av: Emma-Lou

Jag tycker att din bloggdesign är fin :-) Kanske göra något mer med headern dock?



Jag förstår dig, alla dagar är inte rosenskimrande. Z ska få börja på förskolan nästa vecka, buhuuu, men det ska faktiskt bli skönt att komma tillbaka i rutinerna lite. Gnäll på du, man behöver göra det ibland.



Själv funderar jag på att se en film ikväll, vilken vettetusan. Ska kolla tablån över de filmkanaler vi har.



Usch, för regn hela tiden. Verkar vara det hela veckan, så typiskt. Halva vår semester förstörd av regn. Hmf. Det har regnat sedan jag kom hem från Gotland, stört.

2010-08-02 @ 21:30:13
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: janne natalie

så søt!

2010-08-02 @ 23:38:27
URL: http://janenatalie.com
Postat av: Lovisa

Söt :)

2010-08-03 @ 19:50:19
URL: http://lovisalindstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0