No more sugar..



Vi stannade ute en stund efter dagis. (klickbara bilder)

Igår träffade jag både underbara Tessan med sin söta lilla dotter, Flora och Ullis. Det är mina tjejor det ;-) På vägen hem kom huvudvärken smygandes. Huvudvärken kan bero på många saker, men förmodligen pga vätskebrist, sömnbrist eller för att jag vaknade upp och slutat helt med socker och min kropp är van vid socker och ger mig huvudvärk som straff ;-) Fast iofs den kan bero på något annat också. Who knows?

Idag är solen framme, men det är kallt, väldigt kallt. Fast vi trotsade kylan och stannade ute en stund efter dagis. Dock var det ingen sol vid lekplatsen men det gjorde inte så mycket. Izabella gungade mest och Alvar försökte ta sig fram i snön. Var inte så lätt då han sjönk ner och hade snö enda upp till midjan på vissa ställen ;-)

Jo, alltså det här med att jag slutat med socker eller sötsaker överlag hänger ihop med läkarbesöket. När jag stod där och såg de röda siffrorna visa min vikt på vågen så fick jag mig en tankeställare, ett uppvaknande. Nu är det dags att ta tag i problemet for real. Förut kunde jag äta choklad eller små godis på kvällarna till en film eller så, dricka ett glas läsk eller två titt som tätt, min kropp vande sig vid sockret och blev mer eller mindre beroende av det. Jag har nu sagt stopp och inte ätit något med socker alls sen jag var där dvs två dagar. Jag vet inte om dieter är något för mig, utan kommer äta samma mat som vanligt fast i mindre portioner och mer grönsaker än vad jag gjort hittills, jag kommer även gå en promenad varje dag och träna lite här hemma. Alltså typ.. situps, hopprep, rockring, dansa osv.. Känns lite skumt att dansa själv här hemma bara men de sägs att det ska vara bra så får lita på det ;-) Har ni några tips på bra övningar eller så, som man kan göra hemma så hojta gärna till :-)

Jag har försökt med detta förut och har gett upp alldeles för lätt. Det är enkelt att falla tillbaka till gamla vanor, men jag ska göra ett helhjärtat försök nu och hoppas ha hunnit gå ner några kilon till sommaren i alla fall ;-)

Har ni haft en bra dag?

Lämna ett avtryck
Postat av: Anonym

jo, de skulle jag. men ville hem, helt slut i tjofjärten! kanske kan komma imorgon innan jobbet om ni är hemma, och om jag hinner?

2010-02-11 @ 16:23:36
Postat av: Emma-Lou

Har bara slappat hela dagen, Z är hos sina farföräldrar :-)

2010-02-11 @ 18:04:26
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: emma

vad du är duktig som har slutat med sockret! du kommer klara det galant!!

zumba är en bra o rolig träning! och jobbig..hihi..

din lilla tjej dansar nog så fint med dej! det gör faktiskt nathalie o alexandra=)

2010-02-11 @ 21:32:54
URL: http://www.emis.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0