Bebisar

Hej

 

Kvällen har kommit till oss, eller ja till hela Sverige, men ni fattar ;-) Vi har ätit tacos till middag och myst till en film. Karln och Alvar somnade ifrån den, sicka tröttisar! Izabella sitter just nu bredvid mig och räknar några mynt hon fick förut, om och om igen hehe.

 

Den här fredagen har varit alldeles lugn och skön, om man bortser från Busfabriken förstås. Där är det väl aldrig lugnt ;-) I morgon väntar nya äventyr, vi ska nämligen åka och hälsa på Johan med familj. Izabella har tjatat om att hon vill se bebisen så då åker vi dit så hon får träffa bebisen och leka med de andra barnen :-)

 

På tal om bebisar så var Izabella såå söt förut. Hon vet om att Jossan har en bebis i magen nu och så sa hon: "Jag ska få kusin, den ligger i Jossans mage nu, men när den kommer ut så ska jag hålla den och bära den...min kusin asså" haha sötnos! Hon är så fascinerad av bebisar och hur de föds. Izabella gillar att se på förlossningskliniken. Vet inte om det egentligen är så bra för henne att se det, men några gånger har vi sett på det tillsammans och så brukar hon förklara för mig: "att bebisen är i magen och sen kommer det blod och mamman får ont och sen kommer bebisen... sååå liten" Det är så roligt att hon verkligen förstår och att höra henne berätta och förklara saker. Stora duktiga flicka! :-)


Lämna ett avtryck
Postat av: Emma-Lou

Söta Izabella! Hon är ju i den åldern att hon verkligen förstår att det är en riktig bebis inne i magen!! :) Du kommer att få höra många fräna kommentarer från henne framöver!!

2010-01-29 @ 20:39:01
URL: http://emmalou.myshowroom.se/
Postat av: jossan

hahahahah sjuk unge :)

2010-01-29 @ 21:07:25
Postat av: Emma-Lou

Hon är för söt :-)

2010-01-29 @ 21:16:43
URL: http://emmalou.myshowroom.se/
Postat av: Princess Charming

Hej. Bra att du mår prima igen. Tur att det inte höll i sig länge för det är pissjobbigt. Fin bild på dig ( om man nu får skriva så tjej till tjej?). Åh sicken sötnos till dotter ni har. Hon vet ju precis hur det går till att föda barn,,eller ja nästan då,..hehe. Har låtit mina barn titta på det ganska mycket, de undrar ju hur bebisar föds och jag tycker inte det gör något om de får se det. Bättre än att "ljuga" och säga att den kommer från naveln som en del personer säger. Men blir det för läskigt så byter vi kanal, eller om det är för mycket blod och äckel :-). Fin kommentar från er lilla dotter :-). Låter som ni haft en riktigt mysig fredag igår. Busfabriken är ju bara så kul. Vi skulle åkt med några vänner till ett lekland i stan men vet inte hur det blir nu när jag är sjuk. Vill pyssla med våra projekt :_). Ha en fin Lördag...kram

2010-01-30 @ 08:22:44
URL: http://www.metrobloggen.se/princesscharming
Postat av: jossan

verkligen. haha

2010-01-30 @ 11:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0