Ingen bra dag!

 

Jaha, snart var den här dagen slut då. Vad sköööönt måste jag säga. Det har inte varit någon jättebra dag, har haft ont i huvudet större delen av dagen. Sen barnen kom hem från dagis så har de bara gnällt, gapat, skrikit och bråkat. Vägrat lyssna på allt man säger. Okej, inte precis hela eftermiddagen för vi lekte en stund också...i sisodär 10 minuter, sen var det bråk igen. Alvar har en tendens att kasta leksaker omkring sig när han blir arg (hur får man honom att sluta med det?) så han kastade en icke fungerande kamera på Izabellas och träffade henne rakt i huvudet. Tar tag i Alvar, sätter mig så jag är i samma höjd som honom, förklarar med korta meningar att man inte får göra så och att han måste säga förlåt varpå han går och säger förlåt till Izabella och kramar henne. Det blir bra i ytterligare fem minuter, sen var det Izabellas tur att få ett utbrott. Hon började skrika på Alvar för att han körde bilen fel eller vad det nu var och så höll det på i stort sett hela eftermiddagen.

 

Min mamma kom på besök efter att hon slutat jobbet. Jossan orkade inte. Men det var trevligt med lite besök, dock var barnen verkligen överjävliga och min stackars mamma fick stå ut med två klättrande, klängandes, gnälliga, busiga, bråkiga barn. Alvar var övertrött och spelade över ganska rejält. Så efter att mamma hade gått igen så fick Alvar pyjamas, borsta tänderna och gå och lägga sig. Tidigt jag vet, men han somnade ungefär nu. Ingen middagsvila idag och han har röjt omkring heela dagen så inte konstigt att han är trött. Izabella ligger i sin säng också, men hon sover inte. Hon pratar med sina dockor och pysslar lite med dom.

 

Den senaste timmen har jag faktiskt längtat efter lite lugn och ro, kollat på klockan och hoppats på att den ska gå lite fortare. Kan låta elakt, men va fan, man är inte mer än människa och även en mamma (eller pappa) kan känna sig trött och sliten och önska sig lite lugn och ro, så det så!


Lämna ett avtryck
Postat av: Emma

vissa dagar är verkligen inte roliga o så verkar din ha varit! passa på o vila dej nu! jag har också kollat på klockan den sista timmen för nathalie var prrecis lika rolig som dina barn ikväll..

2010-01-21 @ 19:10:04
URL: http://www.emis.myshowroom.se
Postat av: Emma

ja man känner sej inte mätt på en sån..fattar egentligen inte hur jag ska klara det..men magsäcken krymper väl..bara man har tid o vänta o inte avbryta de första dagarna=)

2010-01-21 @ 20:20:41
URL: http://www.emis.myshowroom.se
Postat av: Blom & Hilton

Let us sell our soul to the devil so we all can be slaves to the world of fashion...

2010-01-21 @ 21:51:48
URL: http://fashionmonsters.blogg.se/
Postat av: Jonna a.k.a Luddes mamma

Klart det är Albin! Han har varit min bästa vän sen vi gick i trean så jag är skitglad att han äntligen är hemma igen, haha! :D

2010-01-21 @ 21:59:29
URL: http://jonnalantz.blogg.se/
Postat av: Kaffehörnan

Gokväll

Oj fy vilken dag de varit, ibland blir de så här stressande. Stackars dig o ditt huvud.

Hoppas de lugnat sig

kramar

2010-01-21 @ 22:24:10
URL: http://www.metrobloggen.se/planket
Postat av: Emma-Lou

Men åhh, såna där dagar är bara för tuffa ibland.. Det kan nog ha lite med Alvars nya rytm att göra och så en envis Izabella på det = ingen bra kombination... Tyvärr får alla föräldrar uppleva detta (tror nog ingen kommer undan)...



SV: jopp, igår var det supermysigt! :)

2010-01-21 @ 22:51:31
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: Jonna a.k.a Luddes mamma

Haha jaha är du Jespers syster? Det hade inte jag fattat, där ser man! :)

Klart jag hälsar, haha! :)

2010-01-21 @ 23:05:24
URL: http://jonnalantz.blogg.se/
Postat av: Dr Feelgood

Jag vet hur det är. Vissa dagar är man frestad att lägga barnen vid 16:00 men härdar ut nästan till 16:30.

2010-01-22 @ 04:51:23
Postat av: Princess Charming

Känner igen det där precis. Men har läst att de måste få ha sina syskonbråk för då svetsas de samman bättre. De måste "rensa" luften ibland de också,..men fy fasen vad jobbigt det kan vara. Jag går gärna emellan,..sägs att man inte ska göra det,..men jag kan inte stå och se på när de slår varandra och sånt,,nej man ska väl lära dom att inte slåss. Sådana dagar är riktigt jobbiga, och självklart får man önska att få en lugn stund. Det behöver ju alla föräldrar. Man behöver få ladda batterierna. Allt blir ju extra jobbigt när man själv inte mår bra heller. Tycker du tog det hela med ro ändå!! Är hemma idag med med sonen,..hade gjort i ordning honom här på morgonen , men när han borstade tänderna fick han rejäl hosta och kräktes,..såg jätteblek ut så vi beslutade att han skulle vara hemma och vila. Nu ska jag gå o sova..kramar

2010-01-22 @ 06:33:18
URL: http://www.metrobloggen.se/princesscharming
Postat av: Princess Charming

alltså jag menade att jag också går emellan,,givetvis. Men menade att jag hade läst någonstans att de tyckte man skulle låta dom hållas även om de slogs lite och bara gå emellan om det blev värre av det(typ slå ihjäl varandra),..men fattar inte för jag kan inte se på när barnen slåss,..går givetvis emellan och försöker tala om att man inte ska göra så och att de ska säga förlåt till varandra osv. Menade också att jag tycker du var riktigt duktig igår som behöll lugnet så länge trots att du själv var dålig. Vissa dagar vill man bara inte,..man kan inte orka jämt som förälder heller, så att man vill att de ska lägga sig tidigare ibland är inget konstigt tycker jag. YOU GO GIRL!! KRAMAR

2010-01-22 @ 07:30:13
URL: http://www.metrobloggen.se/princesscharming
Postat av: Anonym

ta den sista :D

2010-01-23 @ 18:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0