Nu klagar jag :O

 

Klockan fem vaknade barnen. Kan inte påstå att jag hade någon större lust att gå upp då, men vad har man för val? Vi städade barnens rum igår kväll, men på fem minuter hann de stöka ner något fruktansvärt. Alla leksaker ligger på utspridda på golvet. Ja, jag får vara glad att det var städat och fint under natten i alla fall ;-)

 

Jag förstår inte hur man ska få barnen att sova, det spelar liksom ingen roll om de lägger sig 19 eller 23 de vaknar ändå tidigt som tusan och även ett par gånger under natten. Jag känner mig slut som människa och ja, jag klagar nu, för när det pågått såhär länge som det har gjort så är det inte roligt längre. Man orkar liksom ingenting pga sömnbristen. Ja, vi är två men om den ena går upp med dom på nätterna och försöker få dom att somna om och den andra går upp tidigt på morgonen, ungefär vid femtiden eftersom de oftast vaknar då. Så är vi båda lika slut. Ja, vi valde själva att skaffa barn och borde inte klaga, men som sagt när det pågått så länge så tappar man all ork och lust till det mesta. Jag håller humöret uppe och kämpar på, får se det positivt, det är inte långt kvar tills man får tjata upp dom ur sängen sen ;-)

 

Nu är det snart dags att kila iväg till dagis och jag ska till skolan, men har verkligen ingen lust till det idag. Måste man så måste man. Bara och ta sig i kragen :-)


Lämna ett avtryck
Postat av: ida

Klart att du får klaga gumman.. Jag förstår om ni är trött när barnen vaknar sådär tidigit varje morgon. Jag skulle inte orka om mina barn vaknade så tidigt varje dag. Jag måste ha tur eftersom att mina oftast sover till 8.. Ska vi försöka å ses snart?? Kramar från en som lider med er..

2010-01-27 @ 09:34:38
Postat av: Kaffehörnan

Hej hopp

Ja vilka busungar he he

Jag fattar inte hur man kan stöka till de så.

Klart du får klaga tycker jag, bra du får utlopp för de.

kram

2010-01-27 @ 10:34:35
URL: http://www.metrobloggen.se/planket
Postat av: Anna Levinsson

Ibland måste man få klaga. Lilly har haft en period som hon vaknat 5 varje morgon och man känner sig död!!! Inte nog med att hon vaknar tidigt...man ska jobba och orka på jobbet oxå och vara någorlunda pigg och trevlig när man kommer hem... jag kan inte annat säga än att jag förstår dig. Man går ju som i dvala...klart man har rätt att klaga då. Man älskar ju sina barn ändå..:-D

2010-01-28 @ 20:51:09
URL: http://galenanna.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0