Söndag, fika och trotsiga barn

 

Vaknade vid sex av att barnen inte ville sova mer. Dagen började tidigt med andra ord. Fullt ös redan från början, men nu har jag fått de att lugna ner sig lite ;-) De kollar för tillfället på Musses klubbhus. Det är verkligen ett bra barnprogram och barnen lär sig saker samtidigt. Bättre än de andra ganska så våldsamma skitbarnprogram så det så :-)

 

Alvar är fruktansvärt trotsig i mellanåt och vägrar lyssna på någonting. Det är nästan så man blir tokig hehe. Ibland känns det bara så hopplöst och det blir liksom som en tävling om vem som är mest envis. Det gäller att inte ge sig för då tror de ju att man kan bete sig/göra så, varje gång. Fast Izabella är nog snäppet värre när hon sätter den sidan till ;-) Trotsiga barn är ingen lätt match. Tur att de är snälla för det mesta :-) Jag brukar säga att de brås på pappa när de är som värst haha då är det hans barn, när de är snälla och skötsamma så är de mina haha.. skämt å sido..

 

Ska väl ta och fixa lite frukost åt oss och sen ska jag slänga mig i en dusch och göra ordning mig lite, vänta på att klockan ska bli tillräckligt mycket för att knalla iväg och träffa världens bästa Ullis för en fika. Efter fikan blir det hem igen för att ägna eftermiddagen till att städa och tvätta. Ja, så ser söndagen den 17 januari ut.


Lämna ett avtryck
Postat av: Princess Charming

Hej,..hehe jadu,..trotsiga barn ja. Det är verkligen ingen lätt match och man kan slita av sig allt hår när de sätter den sidan till. Jag har ju 2 barn i trotsiga åldrar 3 och 7, inte ofta de trotsar samtidigt men när de gör det så vill jag bara dra något gammalt över mig. 3 åringen är värst..herregud vad hon kan vara envis och bestämd. Hon kan också tjata sig blå till välling,..hon tjatar non stop tills hon får sin välling. Men oftast är de jättesnälla och goa,..men jag ville med detta bara skriva att jag verkligen vet hur det är och vad jobbigt det är. Jag har jättesvårt att klara av deras trots ibland. Men det går väl över får vi hoppas :). Låter som en skön söndag för er del. Skulle med vilja hitta på något.

2010-01-17 @ 09:49:57
URL: http://www.metrobloggen.se/princesscharming
Postat av: josefine

ja han får väl göra det.

2010-01-17 @ 12:45:47
Postat av: Emma-Lou

oj, vad tidigt barnen vaknade hemma hos er (som vanligt då)

2010-01-17 @ 13:07:53
URL: http://emmalou.myshowroom.se/
Postat av: Emma

sv: ja det bästa är ju när man är klar.. men jag gillar att rensa; slänga, sortera.. :)



ha en bra söndag!

2010-01-17 @ 13:55:51
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0