Vi är så stolta :-)

 

Efter middagen spenderade vi tiden fram till läggdags i barnens rum. Lekte med tågbanan och hade mys. Jag tycker nog det är mins lika roligt som barnen att bygga med tågbanan ;-) Man kan ju bygga den på så många olika sätt så ingen gång blir den andra lik :-)

 

Ännu ett stort framsteg i Alvars utveckling har skett. Han har nämligen slutat sova middag! Min lilla goseprins har verkligen blivit stor nu!! Han har de senaste veckorna varit ganska svår vid läggdags trots bara 30 minuters middagsvila, så vi bestämde oss för att ta bort den helt. Vi började igår och han höll sig vaken heeela dagen och heeela kvällen, somnade inte förrän 21.30!?! Idag trodde jag däremot att det skulle bli svårare att hålla honom vaken med tanke på dagis, de blir lite extra trötta då. Vi pratade med personalen i morse och sa att OM han är JÄTTE trött vid lunch så får han sova max 30 minuter, men helst inget alls och han hade inte sovit något på dagis idag :-) Så vid 19 gav vi upp och barnen fick gå och lägga sig de somnade båda två på en gång! Så skönt att nattningen gick bra. Jag ska väl egentligen inte ropa hej än, eftersom det bara gått två dagar utan middagsvila, men det är en bra början i alla fall :-) och vi som föräldrar blir stolta över barnens framsteg, stora som små!

 

Sen hade jag fått en ganska lustig kommentar, från en anonym of course! Men för att stilla denna anonymas nyfikenhet så tänkte jag svara på dennes fråga. H*n undrade i fall jag och min sambo aldrig blir osams eller tjafsar med varandra eftersom jag aldrig skriver något om det. Well...Vi är som vilket annat par som helst, vi kan vara irriterade på varandra, bli sura på varandra och tjafsa. Men vi blir snabbt sams igen och är inte så långsinta. Dessutom förstår jag inte varför jag ska skriva om såna tråkigheter på min blogg för?!

 

 


Lämna ett avtryck
Postat av: josefine

jag är vaken! har liksom jobbat ikväll!

2010-01-14 @ 21:09:54
Postat av: Emma-Lou

Hahahaha, om ni aldrig tjafsar? NÄÄÄ, ni är ju perfekta paret ju! ;-) Jag skriver inte heller om sånt i bloggen, för jag anser inte att det angår någon annan än just OSS! Inte för att vi tjafsar mycket alls, men klart de stunderna också existerar. Gillar inte att läsa så mycket om tjafs så i bloggar, alltså när det handlar om ens partner, FÖR den andra personen kan inte ge sin syn på grälet, så det blir bara "DIN" version.



Klart människan är anonym, men du har väl IP-koll?! :)



Vad duktig Alvar är, förstår att NI är stolta över honom. Det här är ett stort steg, hoppas att det håller i sig! :)



SVAR: Baconflott är ju viiistt gött, hahaha usch

2010-01-14 @ 21:21:52
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: Emma-Lou

Hahaha :) Ang. ip-kollen så tänkte jag väl mer på, om det kan vara en person du känner som kommenterat ;)

2010-01-14 @ 21:57:45
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: Emma-Lou

Hahaha, iofs. :-P

2010-01-14 @ 22:35:10
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: Emma

haha...varför undrar man en sån sak??? idiotiskt ju!!

vad duktig han är alvar!!! stooora pojken!

2010-01-14 @ 23:19:10
Postat av: Emelie

fi blogg :D söta barn ;D händer annars då?

2010-01-14 @ 23:26:37
URL: http://weao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0