Samtal.

God morgon!

 

Precis hemkommen från dagis. Barnen fick börja tidigare idag då vi hade samtal med en av personalen på Alvars avdelning. Utvecklingssamtal kan man väl kalla det. Man får gå på samtal en gång på våren och en gång på hösten för att se hur det går för barnen på dagis. Tycker det är väldigt bra med dessa samtal. Vi kom fram till att Alvar är en väldigt glad, framåt och social kille, men också väldigt busig. Han och två andra pojkar gaddar ihop sig och gör en massa bus, de kastar saker, springer omkring och spottar. Det var väl de enda nackdelarna som personalen kunde se och vi kom överens om att jobba med det både där och hemma. Så ja, vi ska nog få ordning på bus-Alvar så han blir snäll-Alvar igen ;-)

 

Nu ska jag få i mig lite frukost och sen bär det av hem till mamma som var ledig på förmiddagen idag. Min syster yster och hennes karl skulle också komma förbi för de är på sjukan nu och gör det första ultraljudet. Det är nåt nytt så nu får man göra ett UL innan själva rutin ul. Man kan tydligen se om barnet har down syndrom eller annat såhär tidigt. Det var frivilligt men alla som varit gravida vet ju att man tar alla chanser man får för att se barnet en extra gång i magen hehe. När jag väntade Izabella och Alvar fick vi göra två Ul, rutin och ett i v.36 för att se hur stora de var ;-)

 

Nähe, dags att sätta fart dårå. Hoppas ni får en bra dag!


Lämna ett avtryck
Postat av: johanna

Hej hej, allt bra?:D

Följa varann på bloglovin? :)

2010-03-23 @ 12:02:38
URL: http://johannalicious.blogg.se/
Postat av: Emma-Lou

Jag fick göra flera ultraljud faktiskt, men det var ju för att jag hade sådana sammandragningar. Trots detta missades det att han skulle vara så stor... :/

2010-03-23 @ 12:21:01
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: emma

nupp-testet tror jag det kallas.. de har de på prov här i kalmar!

jag gick på en del ul faktiskt som du säkert minns!

vad bra att han är så duktig på dagis! o busig ska man vara i den åldern

2010-03-23 @ 23:16:51
URL: http://www.emis.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0