Dagen idag, ett långt inlägg..

 

Det har varit en lång dag idag. Eller egentligen inte, men känns som den har varit lång. Skönt att den snart är slut eftersom barnen varit ganska gnälliga den senaste timmen. Det tar på ens huvud att höra en massa gnäll om allt.

 

Men jag börjar från början. Var ju som sagt på sjukan idag för samtal och provtagningar. Där, på sjukhuset, fick jag först träffa en sjuksköterska som informerade lite om vad som skulle ske under tiden jag var där idag. Hon tog också blodprov och kollade blodtrycket. Allt är tipp topp med mig, förutom gallstenen då ;-) Nåja, när det var klart hos sjuksköterskan var det dags att träffa läkaren. Hade tur och fick en mycket trevlig och humoristisk sådan. Inte ofta det händer, men hur som helst. Han informerade om hur själva operationen går till och hur dom gör för att ta bort gallblåsan. Han berättade även om dagarna efter operationen, jag kommer nämligen få små påsar med värktabletter som jag ska ta mot smärtan man kan få efteråt, dessutom ska jag få sprutor för en veckas tid, med blodförtunnande medel som jag ska spruta in PÅ MIG SJÄLV! Hujedamig! Hur ska jag lyckas ta spruta på mig själv? Läkaren sa: "Det fixar du lätt, annars får din man hjälpa dig hehe" Vadå lätt? Har väl aldrig tagit en spruta själv :O Sen kollade han även lungor och hjärta och det såg fin fint ut det med :-) Efter tiden hos läkaren så var det dags att gå vidare till narkosläkaren, där jag fick information om själva narkosen, hur den går till och vad som sker medan jag är nedsövd och vad som händer när jag vaknar igen. Det blev mycket upprepningar men jag är glad över att jag fick så pass mycket information om det ändå, men samtidigt är det ju en del att ta in ;-)

 

Efter sjukan som drog ut på tiden så bar det av hemåt där jag mötte upp älsklingen och så gick vi tillsammans och hämtade barnen, gick hem en snabbis och lämnade Izabellas cykel och skickade även iväg ett mess till Becka. Vi skulle ha gått dit nu under eftermiddagen för att hjälpa henne att sätta upp en stor spegel, men hon ringde och sa att ett av barnen hade spytt. Jag är inte den som är den, men magsjuka klarar vi oss bra utan ;-) Bestämde att vi får komma när de är friska igen.

 

Vi traskade ner på stan för jag var tvungen att köpa hem panodil från apoteket och så träffade vi lite folk som vi snackade med en stund. Åt mat på stan också då klockan drog iväg. Efter maten var vi alla trötta och barnen blev ganska gnälliga så vi tog bussen hem istället och nu ska jag göra ordning mina små älsklingar för natten och sen blir det nog att slappa framför tv.n en stund.

 

Undrar om någon orkar läsa allt hehe.


Lämna ett avtryck
Postat av: emma

skönt att få lite info!

jag tror du klara att ta sprutorna. är det i magen? lättast är ju klart ifall Lucifer hjälper dej!!

magsjukan är inget man vill ha..så lika bra ni hjälper henne en annan dag istället ju=)

2010-05-26 @ 18:34:05
URL: http://emis.myshowroom.se
Postat av: princess charming

ja det är stressigt nu. Och alla lägger sig i lite FÖR mycket. De menar väl men det blir lite för mycket bara! Vi har ju ingen tid till att greja men ändå måste vi ju. Skönt när det är över sen, men roligt också! jag kan knappt tänka nu så mycket är det, tog bort mycket tid nu då jag var sjuk också! din op kommer gå så bra ska du se. skönt när det är över sen ju. hoppas du inte får allt för ont!! Var det nästa torsdag du skulle op? Önskar dig lycka till. Tänker på dig! Och håll dig undan personer som är sjuka nu så din op kan bli av :). Hoppas din kväll varit bra..kramis

2010-05-26 @ 22:29:59
URL: http://www.metrobloggen.se/princesscharming
Postat av: Kaffehörnan

Hej vännen

Jaså de var en sådan dag idag

Oj inte kul med sprutor, men de klarar du galant

Håller tummarna, tur lungorna bra i allafall

kramar från mig

2010-05-26 @ 22:59:54
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: tessan

jag fick ta samma sprutor efter min op, och jag hade aldrig gjort nåt sånt innan, men det var enkelt faktiskt och ont gör det inte heller,

Så det fixar du nog galant ska du se =)

2010-05-27 @ 20:33:10
URL: http://ericasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0