Ny laptop, busiga barn och körkortstest



Idag med posten kom en ny laptop till oss! Yes, det var så att jag fick ett superbra erbjudande på en laptop och mobilt bredband ifrån den operatör vi har. Vi tyckte det var kanon då karln behöver en ny. Hans gamla laptop har börjat leva sitt eget liv och får åka till teknikhimlen nu. Ingen idé att försöka laga den liksom. Så min teknikgalne sambo blev som ett barn på julafton när han såg vad som låg i paketet ;-)

Eftermiddagen har varit ganska livad. Barnen har tjoat och lekt som de riktiga bustroll de är. Inte så mycket bråk som de annars kan vara mellan dom, utan de har verkligen lekt bra med varandra även om ljudnivån var uppe i taket i mellanåt. Nu ligger de i sina sängar och somnar nog snart. Skönt med lite lugn och ro kan jag tycka.

Just de, måste ju skryta lite också haha. Jag kikade runt lite på nätet och hamnade på en skojig sida. Körkortonline heter den. Där kan man göra ett test som liknar det riktiga teoriprovet när man ska ta körkort och som ni säkert vet så ska man ha minst 52 rätt av 65 möjliga för att bli godkänd. Jag tänkte att jag skulle prova det här testet bara för skoj skull och se hur duktig jag är hehe. Guess what?! Jag fick minsann 51 rätt UTAN att ha pluggat innan, är jag bra eller bra?! haha. Skulle jag plugga lite så får jag nog alla rätt eller? Skämt å sido, men ska erkänna att jag blev lite stolt över mig själv faktiskt :-)

Nu ska jag ta mig en panodil mot min huvudvärk och sen mysa lite med älsklingen.
Vad ska ni göra ikväll?

Lämna ett avtryck
Postat av: emma

vad roligt med en ny laptop! männen blir verkligen som barn när det kommer till teknik!!



2010-05-04 @ 20:45:05
URL: http://emis.myshowroom.se
Postat av: tessan

jag fick 61p ;p

snygg dator.

2010-05-04 @ 20:59:25
URL: http://ericasmamma.blogg.se/
Postat av: Emma-Lou

Hej babe, tack för orden :-)



SVAR: Jag har hållt igång hela kvällen med projektet faktistk, haha :-) Hoppas på att det blir färdigt imorgon!

2010-05-04 @ 23:40:19
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: Mikaela - Mamma till nova

Hej! Jag har nu startat min första tävling på bloggen i samarbete med namnnappen.



Har du en liten i släkten,känner någon kompis som har barn,eller rent av barn själv är denna vinst perfekt!



Gå in och tävla du med vettja!



http://jagochmindotternova.blogg.se/2010/may/tavling-for-er-namnnappar.html



Ha det bäst // Mikaela

2010-05-04 @ 23:47:32
URL: http://jagochmindotternova.blogg.se/
Postat av: Pem

Va roligt med en ly lappis, de e ju så himla kul med nya "grejer"......skulle faktiskt oxå vilja ha ny men men, man kan inte få allt, speciellt inte om karln i huset suckar å inte alls har förståelse i dagens teknink!

51 på testet utan att ha pluggat, de e imponerande. Jag har inte varit på den sidan på flera år....men man kanske skulle göra testet med jämna mellanrum för å hålla sig lite mer uppdaterad.

Soliga kramar.......

2010-05-05 @ 07:45:28
URL: http://pem26.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0