Depp.

Ni har nog märkt att jag inte är så aktiv på bloggen. Jag önskar att jag orkade, men det gör jag inte. Jag har hamnat i en depression och känner mig trött och orkeslös hela tiden. Jag gör allt för att orka med hela dagarna, ta hand om barnen och hemmet, men för tillfället känns det som att jag vill ge upp. Jag orkar helt enkelt inte mer. Nej, jag skriver inte detta för att ni ska tycka synd om mig, utan för att ni ska få en förklaring till varför jag inte är lika aktiv på bloggen längre. Det är en period som går över. Jag får såna här perioder i mellanåt och jag vet att det går över. Jag försöker se positivt på saker och ting, inte alltid så lätt.

Har även kollat upp olika terapeuter, men det är så sablans dyrt att gå till en sån och prata. Den billigaste tog 500kr per gång och nej, jag är inte rik, bara en fattig student. Tur jag har mamma som orkar lyssna och som jag kan prata med om precis vad som helst, hon finns där och stöttar mig :-)

Sen finns ju alltid min sambo, men ibland måste man få prata av sig med någon annan. Jag vet inte exakt varför jag är deppig. Kan man tänka utan att veta vad man tänker på? Om inte, så kan man det nu.. jag tänker för mycket, men vet inte på vad. Visst låter det konstigt, men jag vet inte hur jag annars ska förklara.

Hoppas ni har det bra trots snö, kyla och mörker.

Lämna ett avtryck
Postat av: Emma-Lou

Jobbigt att du inte mår så bra vännen, men det är bra att du försöker ta tag i dig själv i alla fall. Men vad dyrt, 500:-? När jag pratade med en psykolog (efter förlossningen) via VC så betalade jag vanlig avgift, 140:-, och sedan 70:- per gång. Du borde kunna få det priset också, för på ett år kan det inte ha gått upp så mycket.



Men du. Ring till Bvc och hör. De tar allvarligt på när en mamma inte mår bra. Om er Bvc-tant känns tillförlitlig och du känner dig trygg med henne, så ska du absolut höra dig av till henne och berätta och försöka få vägledning.



Om det är till en tröst, så kan mina barn vara rätt jobbiga vissa morgnar då vi ska ut - det här med påklädnad osv. Det är bland annat därför det är så skönt att vi tagit upp overallerna, för J är inte alls rolig att klä på...han ska bara streta emot suck ;-) Nu med overall blir det ju bara 1 plagg, istället för 2 (fodrade regnkläderna).



Kramar.

2010-11-25 @ 09:37:15
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: kaffehörnan

Fy söta du

De är mörkt och eländigt

Du fattas inte bara vitaminer

kram

2010-11-25 @ 11:24:19
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: rock n roll mamma

Gumman! Det låter verkligen inget vidare. Jag förstår hur du känner iom att jag sjäälv drabbas av liknande peroder lite då och då!

men 500 kr låter märkligt! Ring in till psukmottagningen. De har psykologer man kan gå til för samtal och då kostar det runt 100 kr. Sen får man ju frikort efter 900 kr!



Du ska inte gå omkring och må dåligt!

Jag finns här för dig också! Du kan bara ringa(ska ge dig mitt nr om du vill)

kramar

2010-11-25 @ 14:52:26
URL: http://emis.myshowroom.se
Postat av: Anniepie

När bloggen har tagit över ens liv så är det illa. så förstår din frånvaro! Är väldigt vanligt att många hamnar i en deprission såhär års så försök fokusera på de du gillar och gör sånt som du tycker om att göra! :) ta hand om dig. Kramar!



Sv: Precis, var bara i en och en halv timma! :P Okej, lyckos dig som bor i lägenhet då! :) Men med ipoden på så går det fortare iaf! ;) hihi

2010-11-25 @ 15:48:11
URL: http://www.metrobloggen.se/Anniepie
Postat av: Emma-Lou

Det är väl klart, kan man säga någopt vänligt ska man ju göra det :-)



Vilken smart syster du har! Oj, hade inte ens tänkt att den möjligheten finns, det är ju kanon! Och ni kanske dessutom KLICKAR så att samtalen ger något!



SV: yeees, här far jag omkring på events, tredje denna vecka, hehe ;-) Men jag gillar det. Är så pass social, så att träffa nya människor är något jag verkligen diggar!

2010-11-25 @ 20:54:57
URL: http://emmalou.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0