Julkalender.

Min gamla julkalender.

 

I år ska barnen få min gamla julkalender som min mamma har gjort alldeles själv. Visst är den söt? Jag tycker det är roligare med en sådan där man själv får göra små paket och hänga dit som barnen sen får öppna. Blir mer personligt så. Vad får era barn för julkalendrar? Nu måste jag dock komma på 48 bra små saker som de kan få i paketen. Vill ju inte att de bara ska få godis. Har ni några tips?


Lämna ett avtryck
Postat av: kaffehörnan

Då blir det en härlig december från start till jul

Så mysigt för barnen

Jag har tänkt att erbjuda nyhetsbrev

Hade du viljat ha ett när jag sätter igång

Kram



2010-11-18 @ 21:30:08
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: kaffehörnan

Gud vad kul

Kolla rubriken erbjudr

Min kompis hjälpte mig för längesedan, men tänkte slänga ut frågan om de fanns intresse

Hade ju varit kul o kunna erbjuda

2010-11-18 @ 21:51:57
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Emma-Lou

Nämen vilken fin julkalender?! Vilken pysslig mamma du har och vad roligt att dina barn får ta del utav den. Den ser ju inte gammal ut! Inte för att du är gammal, hehe, men den ser liksom inte använd ut så.. Jättefin verkligen. Det måste du hälsa din mor!



Jag såg en liknande variant, på Jysk faktiskt. En sådan man gör sina egna julklappar i. Var det idag eller igår jag kikade igenom veckans reklamblad...? Hmm, men tanken finns att göra den mer personlig med egna julklappar - och på så sätt skippa julkalender på burken samt skippa chokladvarianten (som vi hade förra året). TV:ns julkalender må vara mysig, men å andra sidan är jag iväg vissa kvällar i veckan, och då missar jag den... Då är det bättre att ta det kontinuerligt istället - i alla fall för vår del! Sedan om andra vill följa julkalender, så får de göra det. Men sedan står jag nog fast vid att den var bättre förr, hehe.



Klart du har rätt att vara gnällig, det har man ibland. Sålänge det inte fortgår livet ut ;-) Nämne, helt ärligt. Ibland måste man få lov att gnälla av sig lite. Men jag känner igen det där med att känna sig som en surkäring :/ Det är inte kul. Just för stunden kan det kännas skönt att vräka ur sig, men i efterhand är man skamsen :/ Och så är det inte så lätt för barnen att förstå heller (för de har ju minsann sovit ;-))

2010-11-18 @ 23:29:06
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: tessan

suddigumm, bokmärken, klistermärken, små leksaker, tofsar/hårspännen (till izabella då rå ;))



har oxå funderat på en sån =)

2010-11-19 @ 10:00:35
URL: http://ericasmamma.blogg.se/
Postat av: Anna Levinsson

Jag minns den där Jenny för jag var så avis på dig att du fick paket varje dag innan jul för det fick inte jag...hehe. Nu är det andra året i rad jag fixar en sån till Lilly. Förra året tror jag inte hon förstod så mycket, men i år kommer hon tycka det är jättekul. Jag har köpt spännen, hårsnoddar, pennor, klistermärken, bakgrejer, små skrivböcker mm. Ett tips är ju att kolla öb och den där 10kr affären på kungsgatan. Man vill ju inte att det ska kosta allt för mycket..:-D

2010-11-20 @ 10:49:38
URL: http://galenanna.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0