Pepparkakor och julsnack.

 

Idag efter att vi ätit lite lunch, fick barnen äta årets första pepparkakor! De skulle kunna äta upp hela burken själva om de fick ;-) Men det får de ju inte sörrö.

 

Vi har bestämt att den 1.a advent så ska vi baka pepparkakor och pyssla lite. Blir roligt för barnen, ska försöka mig på att göra smällkarameller med dom, men vet inte om jag kommer ihåg hur man gör haha. Ska införskaffa lite pysselsaker. Brukar ni julpyssla? Jag tycker det är mysigt att pyssla med barnen, speciellt vid juletider då jag tycker om julen, har alltid gjort och kommer nog alltid att göra. Inte själva stressen som är runt jul, men allt det andra gillar jag :-) Gillar ni julen?

 

Känns dock lite tidigt än att skriva om julen och så.. men ja, i stan har de ju redan julpyntat i vissa butiker så, så tidigt ute är jag väl inte hehe.


Lämna ett avtryck
Postat av: trögo. din syster kan mera än dig ;-)

Ta en toalettrulle eller hushållsrulle. Papper alltså. Tom. Haha. Sen rullar du in den i silkespapper, ( flera lager i olika färger eller om man vill använd samma. ) lämna några cm papper på kanterna och så klipper man dom i fransar. Sen sätter man snörre om man vill osv på. Haha. Lätt som en plätt.

2010-11-11 @ 17:31:32
Postat av: fannyochnorea

Fin blogg, allt bra ? :)

2010-11-11 @ 20:28:26
URL: http://fannyochnorea.blogg.se/
Postat av: Mariette

Det är inte alls för tidigt att börja "jula". Själv kommer jag att sätta upp julgardiner så fort jag får hem dom om några dagar =) (Har inte haft gardiner på 9 månader så dom SKA upp så det så!)

2010-11-11 @ 21:30:32
URL: http://mariettesrora.blogg.se/
Postat av: iiida

KLART MAN GILLAR JULEN !! :D

2010-11-11 @ 21:43:30
URL: http://iidahassnas.blogg.se/
Postat av: Sandra & Novalie

JAG ÄLSKAR JULEN! Julen är det bästa på året när familjen är samlad och man ser alla glada barn som öppnar sina paket och man äter god mat tillsammans :)

2010-11-11 @ 22:44:32
URL: http://mammasandraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0