Så jävla trött!

Jag hade tänkt ta en liten sovmorgon, men det var ju bara att glömma. Barnen vaknade tidigt och jag väckte karln, sa att han får gå upp med barnen idag. Han gick upp, men la sig i soffan och somnade om! Så det var ju bara att kliva upp i alla fall! Jävla skit.. Jag som ska jobba mellan 13-21.30 kommer vara helt död sen. Det tar mer än vad man tror att jobba med äldre. Igår fick jag sitta ner en halvtimme på hela dagen och det var under lunchen. Men nej., jag behöver nog ingen vila jag kan ju sova när jag är död sen. Ja, jag är smått irriterad faktikst!

Lämna ett avtryck
Postat av: Emma-Lou

Jodå, det verkar vara på bättringsvägen. Galet, så hög feber har nog inte ens Z någonsin haft. Vet inte hur mycket man ska höja tempen när man tar den via armhålan (har sådan där klassisk termometer), men tror det är 0.3 om jag minns rätt? I sådana fall har han ju haft 39.5. Tar man tempen i rumpan, så är den ju helt säker iaf.



Nu på morgonen har jag inte mätt tempen utan enbart känt på honom med handleden. Han har ungefär 38 i feber. Låter konstigt, men jag och mamma har alltid kunnat tippa rätt febertemp typ. När jag ringde Vårdguiden igår, så sa jag att tempen låg strax över 39 grader och när jag sedan lyckades få ett mått, så var det 39.2.



J har i alla fall fyllt kissblöjor, så vi har lyckats få i honom bra vätska. Han sov bättre natten till idag, slukade en vällingflaska inatt samt lite imorse. Han visade själv att han ville ha och det är ett bra tecken. Igår motade han nästan bara bort oss hela tiden, han som är ett matvrak annars. Så lite som han fick i sig igår, har inte hänt tidigare.



Vi avvaktar helt enkelt.



Ojdå, du ska jobba idag ser jag? Jag kan tänka mig att det tar att jobba med äldre, det måste vara ett ganska tungt jobb. Nu har jag inte jobbat så, men jag vet när jag har hjälpt mormor och så, bara det kan kännas av lite. Tänk då att jobba med flera äldre?! Hoppas att det går bra i alla fall. DU får skälla lite på gubben, hmmpf.

2010-11-11 @ 09:58:38
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: sofie

hahaha , schysst man ;)



fråga något i min frågestund?

http://www.nattstad.se/sofiecesarino?id=1172436



ha d bra, hoppas du frågar något :) kram / sofie.

2010-11-11 @ 10:43:55
URL: http://www.nattstad.se/sofiecesarino
Postat av: Anniepie

Hej svejs! :) önskar att jag hade mer tid så jag kunde kika in här oftare! ;) Allt bra med dig?? Jo, mn blir nog lätt irriterad på saker och ting när man inte får sina goda sömn! Mkt viktigt!! Hoppas att det går bra på jobbet sen iaf! :) Kramar!

2010-11-11 @ 11:52:20
URL: http://www.metrobloggen.se/Anniepie
Postat av: Emma-Lou

Jag känner med handleden på pannan, aldrig handen eftersom den kan vara kall och då känns pannan varmare än vad den egentligen är.



Bra att du har skällt på gubben, hehe. Ska kika in här senare, blir lite trist att missa dina kommentarer bara, hehe.

2010-11-11 @ 12:29:51
URL: http://emmalou.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0