Cykeltjejen.

En glad cykeltjej!

 

Har precis käkat lite lunch. Skolan idag gick bra som vanligt. Hela klassen fick massor av beröm av läraren, hon hade nämligen aldrig varit med om en klass som är så bra på att diskutera och som kan alla etiska begrepp och ge exempel på dom så bra som vi :-) Yeah! Känns alltid bra att få beröm av läraren, man får som en bekräftelse på att man faktiskt har lärt sig något. Nästa vecka drar den nya kursen igång och då kommer vissa dagar bli längre, men det ser olika ut från vecka till vecka. Eftersom jag tycker det är roligt så gör det inget om de blir lite längre dagar.

 

Ska strax iväg och hämta barnen på dagis och idag ska vi vara ute och lekta lite. Har lovat Izabella att hon ska få cykla också. Hon tycker det är såå roligt nu när hon inte behöver stödhjulen, så får passa på att vara ute när vädret tillåter. Vad gör ni idag?


Lämna ett avtryck
Postat av: Emma-Lou

Jag tror faktiskt att Z kom in på en reservplats då någon förälder inte betalat avgiften i tid. För när jag läste mejlet jag fick igår (anmälde honom till kursen igår eftermiddag), så stod det klart och tydligt att platsen går till annan intresserad om man inte har betalat avgiften INNAN kursen börjar. Det är väldigt populärt med dans och sport här också, så platserna tar slut väldigt snabbt :/ Men det är väl bra på ett sätt, då aktiverar ju föräldrarna sina barn. :-)



Vad fin hon är på cykeln, är det hennes cykel? Den ser lite liten ut, hehe. Fast det kanske är vinkeln som gör det hela då det ser ut att vara taget uppifrån :-)

2010-09-17 @ 13:01:21
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: Emma-Lou

Härligt med beröm förresten. Minns att vi fick likadant beröm av vår lärare på kursen "etik och livsfrågor". Gissar på att man mognar ju äldre man blir ;-)



Vad bra att ni låter Alvar ta över cykeln, det är precis så vi också gör här hemma vad det gäller kläder, leksaker och prylar, hehe. Billigt och bra :-) Cykeln Z har just nu har han fått av sin fyra månader äldre kusin faktiskt :-) J kommer att få ta den cykeln senare, eventuellt får vi kanske byta ut hjulen beroende på hur de är då :-) Vem vet, de kanske håller till dess också :-D

2010-09-17 @ 13:34:11
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2 be

kul :P

blev det nåt utomhusvarande för er del då? :P

hin är sp himlans duktig. vad roligt! jag lärde mig inte cykla förrän jag va kanske 6 år. massa problem med banalsen haha... det har jag än. :P

2010-09-17 @ 13:55:08
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: rock n roll mamma

hon e för gullig!

vi har varit ute hela fm. nu är barnen trötta o ska sova en stund. då passar jag på o sitta här lite igen!

2010-09-17 @ 14:22:57
URL: http://emis.myshowroom.se
Postat av: Vardagsprincessan

Hej! Sorry att jag inte varit närvarande här, men har haft mina föräldrar här ända tills igår. Vi har grejat en MASSA med huset och sen har man ju jobbat på dagarna , så har helt enkelt inte haft tid eller ork att sitta vid datorn. Idag har vi varit lediga , eller iaf jag,mannen och sonen för vi var iväg till sjukan. Åt på restaurang sen för sonis var såå duktig idag trots att han är förkyld och genomhes!!! Nu är vi hemma och ska städa lite sen mysa. Här är det iskallt ute och regnigt, blåser mycket med så det blir att vara inne och mysa och krya på oss. Härlig cykelbild på lilla damen ;), syns att hon tycker det är roligt! Duktig hon är som cyklar utan stödhjul,...hejja!!! =). Trevlig helg. kramar

2010-09-17 @ 15:06:39
URL: http://www.vardagsprincessan.blogspot.com
Postat av: elina

naw så söt!:D

2010-09-17 @ 15:30:37
URL: http://jonssonbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0