Nya skor.

Izabellas nya skor

 

Det har varit lite snålt med bloggningen idag jag vet. Men har haft fullt upp faktiskt. Var i skolan mellan 9-12, vi satt i grupper och fick diskutera olika dilemman, alltid lika roligt tycker jag :-) Vi har ingenting att plugga till just nu, så jag passade på att gå ner till stan för att kika lite. Izabella var i behov av nya skor så dessa (se bild) fick följa med mig hem.

 

Köpte inte bara skor utan, jag mötte upp karln och så träffade vi Rickard. Snackade lite skit och fikade. Sen var det dags att gå ner till station för att möta upp en kille som skulle köpa mina skor. Han fick prova dom och bestämde sig för att köpa dom. Skönt att bli av med dom hehe. De står ju bara här och samlar damm annars ;-)

 

Yes, nu är vi i alla fall hemma igen, barnen ville inte riktigt gå hem från dagis men hem kom vi ;-) Tänkte ta och svara på era kommentarer nu medan barnen leker snällt på sina rum. Sen är det dags att fixa med middagen och greja som vanligt.

 

Har ni haft en bra dag?


Lämna ett avtryck
Postat av: Anne

Hej igen,



Ja, lill-tjejen har fått skor, ser jag ;)

Mysigt. Hm, jag är "tyvärr" en tonårsmor (apropå dottern 18år) och får inte köpa till dottern längre. Sonen är med och bestämer sina kläder givetvis. Det är bara hårdrock som gäller ju :)



SV: Ja.. Fy, Den där trotsiga dottern som skall vara min :)

Två av skoparen är helt ok. Ja, men alla de andra... Jag har många gånger sagt till henne att hon bör lämna igen. Igår, när hon kom hem med ett par nya skor (samma som hon redan har fast rosa) ja då hade hon tagit på dem på väg hem..så lämna igen dem kunde hon ej. Suck!

Hon har faktiskt nämnt att hon har ångest av köpande ibland. Jag försöker hjälpa henne, men icke..ut på andra sidan örat. Kan bli ett beroende, om det fortsätter. Kanske är redan.

Så, det blir till att påminna henne igen och vara tjatig, tyvärr. Sedan är det ju jag som är mamma, den som tjatar, och då blir hon trotsig istället...

:(



Nog om det.



Trevlig kväll!



2010-09-08 @ 17:09:10
URL: http://ogonblick.skontihemmet.se
Postat av: Anniepie

Åhh så söta små skor, kommer passa henne perfekt! :) haha jaa, det är väll så på dagis, har hört liknande historer om mig när jag skulle hem därifrån! :P Jaa, min dag har varit jättebra. Har fixat med lite ¨på af och sen har jag varot på långpromenad med en kompis och hennes söta hund fick följa med! ;) Hoppas at du har haft det bra..Kram!

2010-09-08 @ 17:59:12
URL: http://www.metrobloggen.se/Anniepie
Postat av: DONKEN- 2 barnsmorsa 2 be

jasså jaha minsann! :P

ja jag tyckte marko var fint, jag. men det är väl aningens coolare o heta lucifer, kantänkas? :P

lasse har nästan det som sin mail, lunaluciferi. :P

läste han det, om att jag tycker han är lik min bror, fast med skägg? det mammabloggar-inlägget? haha! :P



skorna va skitnajsa, fast de håller kanske inte sig vita sådär jättelänge. vincents "nya" vita skor är inte sådär jätteskinande längre.. haha. leka sanden överallt ju..

2010-09-08 @ 18:47:11
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: DONKEN- 2 barnsmorsa 2 be

det är inte snålt, snarare logiskt. inkomster o utgigfter. hade man vart rik kanske man skulle köpt märkesskor även till bebisar osm inte kan gå ens, de växer ju såååå snabbt.

men nu är man ju inte rik o berömd, så då blir det 80kronorsskor, tills han kan välja själv. Typ. Han komemr nog fan aldrig få tusenkronorsskor, men... ja. när han kan paya dem själv, isåfall! Eller om vi blir miljonärer. eller iaf övre medelklass *pratar med adlig fisförnäääm röst* hahaha!



så nää, jag tycker inte du är snål. tycker bara att du bor i fel landskap möjligen. ;)

(smålänning jag ju)

2010-09-08 @ 19:16:15
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Emma-Lou

Vad bra med nya skor, måste köpa ett par till Z också. Nu har jag lagt upp flera bilder och en hel del text från dagens event :-)

2010-09-08 @ 19:39:20
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: Jessica Nellie & Oliwer´s Mamma

fina skorna va :)



hoppas ni haft en toppendag!

kram

2010-09-08 @ 23:39:56
URL: http://shiiitonge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0