He has no problem


Igår hade vi riktigt roligt. Barnen uppskattade verkligen att få gå till badhuset och de var som de vildaste vattendjuren. De hoppade, åkte kana och simmade under och över vattnet. De älskar att bada och jag tyckte det var riktigt roligt att titta på dom :-)

Efter badet fick Izabella vara med min mamma och Dante, medan jag och Alvar åkte till logopeden. Som jag trodde så har Alvar inga problem med talet, det enda är att han ligger lite i underkant med talet för sin ålder. Han pratar inte rent men har ändå ett stort ordförråd, så logopeden tyckte inte vi skulle ta till någon behandling då han fortfarande är ganska liten. Vi ska på en uppföljning om tre månader för att se hur det har utvecklats.

Idag är det återigen dagis för barnen och jag ska plugga lite under tiden. Skulle behöva köpa nya skor också, upptäckte igår att jag hade fått hål i den ena skon. Har aldrig förstått på grejen med skor, huuur kan man ha femtioelva par skor? Vad är det som är så roligt med skor? Nej, väskor är mer min grej haha. Skor..ja, det köper jag ett par och så använder jag dom tills de går sönder...typ. Får se om jag orkar/har tid att ta mig ner på stan under dagen och införskaffa mig ett par skor.

Nu ska vi ta och äta frukost och göra ordning oss. Hoppas ni får en bra dag!

Lämna ett avtryck
Postat av: Evelina

SV: tack, tyckte de med! Eller hur, så roligt att få hämta saker på posten med haha! Hoppas allt är bra med dig och att du får en fin dag

2011-02-23 @ 08:10:54
URL: http://evelinasjavlablogg.blogg.se/
Postat av: frida berg ♥

fin blogg :)

2011-02-23 @ 08:43:36
URL: http://ffridabergs.blogg.se/
Postat av: Evelina

SV: haha eller hur :) ja har tre st saker ja väntar på , roooligt! haha. Det är fint här, segt mitt i veckan men snart helg igen!

2011-02-23 @ 09:44:23
URL: http://evelinasjavlablogg.blogg.se/
Postat av: Emma-Lou

Vill också bada! Hoppas kunna göra det i helgen, om det där skavsåret på hälen ska ta å läka någongång!



Vad skönt att det inte var någon fara med talet, och kanon att ni ska dit på en uppföljning! Det är bra att kolla upp sådant. Det kankse är svårt att tro, men jag talade inte förrän jag var nästan 5 år. Eller jag snackade massor förstås, men talet var alltifrån rent. dels napp väldigt länge, men sedan gick jag inte på dagis, utan var hemma tills jag var 5 år. Jag gick ensam med mamma om dagarna, hängde med pappa till jobbet ibland. Inga andra barn var ju ute och lekte eftersom de var på dagis eller i skolan. Men sedan när jag började på förskolan, så släppte allt bara sådär. Mötet med andra barn gjorde susen. Det är bland annat därför jag är så positivt inställd till att ha barnen på förskolan :-)

2011-02-23 @ 10:15:59
URL: http://www.finest.se/emma-lou
Postat av: kaffehörnan

Skönt han slipper behandling, hur gammal e grabben

Alla barn är olika, utvecklas tidigt och sent

Jag var också sen med pratet, kunde ej säga R, men en dag kom det. Kan ej säga exakt ålder typ 6 tror jag

kram

2011-02-23 @ 11:25:02
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: ♥ KHANGKHENG´S

hehe det lät mysigt att vara på badet :)!

2011-02-23 @ 11:39:10
URL: http://khangkhengs.blogg.se/
Postat av: ida

Hej. Hur länge fick ni vänta p att komma till logoped? Är dt bra annars? Måste verkligen ses snart. Kram

2011-02-23 @ 19:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0