Julen går fort förbi..

Dekorationen jag köpte till storebrors grav.
 

Jag hoppas ni alla har haft en riktigt bra jul och så vill jag önska en god fortsättning. Vi hade en underbar jul och det känns väldigt trist att tiden går så fort. På själva julaftonen så jobbade jag först till 12.30 sen bar det av hemåt för att göra sig i ordning lite och hämta upp familjen för att åka vidare hem till mamma. Väl hemma hos mamma så blev det en stunds lek för barnens del och vi andra satt och pratade och myste lite innan maten var färdig. Julmaten är ju så god och man blir ju så mätt! Nåja, efter maten såg vi på Kalle Anka och hans vänner och sen kom tomten till barnen lycka! Så många julklappar den stackars tomten hade att dela ut! Alla barn blev så nöjda och glada över sina julklappar, ja vi vuxna också såklart. Men inget slår barnens miner då de får öppna sina julklappar. Resten av julaftonen bestod av lek med julklappar, efterrätt, gottis, mys, sällskapsspel osv... Vi var nog inte hemma förrän vid 22.30 igen. Det var himla kul att få träffa lillebror igen också. Han bor ju i Köpenhamn så det blir inte att vi ses så ofta.. tyvärr.
 
Juldagen var jag ledig och det var tänkt att vi skulle ha åkt hem till min pappa, men då han hade beredskap så fick han tyvärr åka och jobba. Lite tråkigt men vi åkte till mamma på brunch i stället och myste lite där innan vi åkte hem igen och lekte med barnens julklappar, såg på filmer och myste med massa tända ljus + brasa.
 
Annandag jul. Jag jobbade först en stund och sen kollade vi in mellandagsrean och jag fyndade en helmysig kofta. Så mjuk och skön. Men annars var rean inget och ha måste jag säga. Framåt eftermiddagen begav vi oss hemåt till min pappa och barnen fick ytterligare några julklappar som de glatt öppnade och blev så glada då de innehöll saker som de hade önskat sig. Så nu har de fått allt de önskat sig + lite till. Vi åt även lite kvällsmat där och såg på lady och lufsen som visades på tv.n.
 
Igår blev det ytterligare ett jobbpass och idag är jag ledig så vi har varit iväg och handlat lite till nyårsaftonen. Dock jobbar jag hela helgen + nyårsaftonskvällen så därför blir vi bara hemma vår lilla familj men det duger bra det med. Vi köpte lite gottis och älsklingen ska laga till någon god mat och så myser vi här hemma tills det är dags att se fyrverkerier och skåla in det nya året.
 
Nu har jag skrivit en hel bok här men som sagt tiden går fort och jag hinner inte riktigt med i svängarna.

Lämna ett avtryck
Postat av: Charlotte

Håller absolut med om att barnens miner när dom öppnar sina julklappar är oslagbara!

Jo tack vi hade en fin jul absolut. Men skönt att det är över haha.

Nyår blir hemma med familjen bara. Men det är super mysigt det. Så blir lite hos oss som hos er. God mat , mys och vänta på 12 slaget :)

God fortsättning på dig !

2012-12-29 @ 08:07:00
URL: http://enmammasliv.webblogg.se
Postat av: beciell

Nu är det 2 dagar kvar på tävlingen jag deltar i, jag ligger på 2 plats, snälla vill du hjälpa mig till första? :) ALLT du behöver göra för att rösta på mig är att trycka här, så är din röst registrerad: http://cdon.bloggportalen.se/vote?option=22 Skulle betyda så mycket för mig, vore sååå himla snällt.. TACK och god jul och framför allt gott nytt år :) (det är en tävling med cdon.com, mitt bidrag är the world of beciell)

2012-12-29 @ 15:14:54
URL: http://cdon.bloggportalen.se/vote?option=
Postat av: patriciac.blogg.se

Låter sin du har haft en fin jul du också:)
Nej gud, mellandagsreorna har varit rent skräp tycker jag, kul att du hitta en go kofta i alla fall:)

2012-12-30 @ 12:10:16
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

De gånger jag läser är när jag ligger i badkaret, bastar eller på stranden och solar. När jag var yngre läste jag massor!

2013-01-09 @ 09:54:53
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Emma-Lou

Vad fint du köpt till din bror :-)

2013-01-10 @ 20:23:49
URL: http://www.mondoblog.se/emmalous

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0