Alvar.

 

Alvar har blivit skitsvår att lägga om vi inte har aktiverat (lekt, busat, varit iväg på utflykt, hemma hos kompisar med barn osv..) honom nonstop en hel dag. Han sover middag (30min) och tar vi bort den middagsvilan så somnar han redan vid 17-18 tiden vilket i sin tur leder till otroligt tidiga morgonar eller att han vaknar på natten och det är ju heelt ohållbart i längden. Så vad ska man göra? Jag vet att ni är många föräldrar där ute som läser min blogg, har ni några tips och råd? Tilläggas kan att vi lägger honom vid 20-20.30 tiden. Samma rutiner varje kväll. Men nada funkar. What to do?!

 

Aja, kanske är det bara en period. En smula trots i det hela? När jag ändå talar om Alvar så ska jag berätta för er. Han har alltid varit mammas lilla pojke, men nu börjar han glida ifrån mig för att bli pappas pojke. De senaste dagarna har det bara varit pappa som gäller. Jag får absolut inte hjälpa honom med kläder, skor eller vad det nu kan vara för det får minsann bara pappa göra! Min myspojke..

 

Tur att Izabella börjar bli mer mammig då hehe.


Lämna ett avtryck
Postat av: DONKEN

läsa saga om kvällar då ni inte vart busiga?

kan ju vara nåt att prova iallafall.

skönt att den ene iallafall är lite mammig, fast man såklart helst vill att alla barn ska gilla båda sina föräldrar lika mycket, hela tiden. :)

pöss pårej!

2010-06-15 @ 23:09:16
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Emma-Lou

Att somna 17-18 är på tok för tidigt!



Behåll 30-minutarn och aktivera honom. Ni är ju ute väldigt mycket med era barn, så jag tror att det är det bästa att fortsätta med i längden. .



Har ni badkar/badbalja? Att sätta honom däri och låta honom röja hej vilt från hmm.. klockan 18:30 till 19:00, därefter äta en god kvällsmacka med ett glas varmt mjölk och sedan borsta tänderna och läsa en gonattsaga.



Det är mina bästa tips till er som är ute så pass mycket redan.

2010-06-15 @ 23:56:14
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: Kaffehörnan

Gomorron vännen

De verkar som han kommit i en annan fas, just nu är de svårt, men de kan vända lika fort. De går över

Från en 4 barns pappa, bara skoja. Kan vara nåt sånt.Då har ni var sin goseunge

kram

2010-06-16 @ 08:27:54
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Emma-Lou

Det verkar ju som att Alvar inte riktigt kan avsluta dagen (jag är precis sådan)..



Tror du att lugn musik kan fungera?



Skriv ett mejl till mig med din adress så kan jag nog fixa lite musik åt dig, har en skitbra skiva! Man kan ju alltid försöka!

2010-06-16 @ 11:33:49
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: Lina J

Hejsan! Vilken söt son du har! Jag har just startat min blogg, som ska handla om mitt barn som alldeles snart ska kika ut, ungefär 35 dagar kvar.

Jag ska följa din blogg :)

Mvh Lina

2010-06-16 @ 14:51:52
URL: http://mittforstabarn.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0