Micrad chokladtårta.


Micrad Chokladtårta.

  • 1½ dl socker
  • 2 dl vetemjöl
  • 1 tsk bakpulver
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 1½ msk kakao
  • 75g smör eller margarin
  • 3/4 dl vatten
  • 2 små eller 1 stort ägg
  • (2 msk chokladströssel)

 

Blanda alla torra ingredienser i en skål. Lägg matfettet i en låg form, t.ex en paj form, och smält det på full effekt i 2 min i micron. Häll i vattnet.

 

Vispa upp äggen lätt och rör ner dom i mjölblandningen tillsammans med matfettet. Häll smeten i formen.

 

Grädda kakan i micron på medeleffekt i ca 8 min. Den får gärna vara lite kladdig inuti.

 

(Strö chokladströssel över den varma kakan och garnera med frukt, t.ex sharon och vindruvor. Bjud tårtan direkt ur formen, gärna med vispgrädde till.) <---- Inget måste!


Lämna ett avtryck
Postat av: Emelie

Oh den såg smarrig ut :)

2009-11-11 @ 15:15:21
URL: http://emeliesophia.blogg.se/
Postat av: Dr Feelgood

Ser gott ut! Vad är fördelen med att blogga på det här stället?

2009-11-11 @ 17:30:04
Postat av: Diana

åh..så gott :D!



jag har en liten tävling i min blogg där man kan bli länkad :)Kanske något för dig ?

2010-04-18 @ 10:18:42
URL: http://dulcediana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0