En paus.

 

Behövde en paus. Paus från alla måsten. Natten var inte den bästa och jag är inte på nåt vidare bra humör, så passar ganska bra att städa då. Det går så mycket lättare att städa när man är irriterad av någon konstig anledning haha. Hur ofta storstädar ni?

 

Hur klarar ni av att hålla masken trots att ni knappt fått sova något? Jag beundrar er, för jag lyckas banne mig inte göra det jämt. Jag blir lätt irriterad när jag inte får sova ordentligt och för det mesta lyckas jag hålla humöret uppe, men så finns de dom tillfällen då det väller över och går ut över min stackars familj. Efteråt får jag lite dåligt samvete för att jag kanske snäste åt barnen som tjatat om något, eller varit sur mot karln som inte gjort något fel egentligen. Förstår ni vad jag menar? Det känns bara som alla andra alltid är så glada jämt, eller spelar glada rättare sagt, för jag VET att man inte ALLTID kan vara på topp liksom ;-) Men hur gör ni för att hålla humöret uppe hela tiden?

Jag vet inte riktigt hur allt blev nu är för trött för att tänka, så ska fortsätta med ständandet nu. Ha en trevlig söndag!

Lämna ett avtryck
Postat av: Emma-Lou

Usch, vad jobbigt att vara sådär irriterad, men bra att du får det städat :-P Vi storstädar inte alltför ofta faktiskt, men håller det rent ändå :) Sopar lite då och då, moppar när nåt spills haha. Nämen, det är rent och fint här hemma även om vi inte storstädar alltför ofta. Vi småstädar istället. Det får bli en vårstädning när min tumme är ok igen.



SV: Z sparkas ju i sömnen också aj

2010-02-07 @ 11:50:56
URL: http://emmalou.myshowroom.se/
Postat av: Annika

Det storstädas på tok för sällan hemma hos oss!

Jag tror inte att det går att hålla humöret på topp hela tiden utan man måste nog få vara snäsig ibland för att vara en bra mamma!

2010-02-07 @ 15:08:44
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Postat av: Emma-Lou

Skönt att det är fint hemma hos ernu. Grovgöra toaletterna en gång i veckan är väl ändå något vi försöker hinna med, eftersom det så lätt bildas bakterier där. Badrum, duschrum och kök är alltid rent, däremot har vi någon dammråtta bakom soffan och så. Haha.

2010-02-07 @ 17:10:50
URL: http://emmalou.myshowroom.se/
Postat av: Emma

men kära du! vi blir alla irriterrade när vi inte sovit eller ätit bra! det är du absolut inte ensam om!

jag brukar alltid städa när jag är irriterad eller arg! ibland säger stoffe till mej :varför är du sur? jag säger nej det är jag inte!! jo det är du visst för du städar fenetriskt!

2010-02-07 @ 21:42:39
URL: http://www.emis.myshowroom.se
Postat av: Kaffehörnan

Du ska nog inte ta de så allvarligt att de blir fel

Får man inte sova blir de så, kroppen behöver sömn, annars kan de bli fel

Hoppas på en fin måndag

kram

2010-02-07 @ 23:20:56
URL: http://www.metrobloggen.se/planket

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0