Barfotabarn..

 

Vädret idag blev sååå mycket bättre än vad som sades. Så självklart har vi spenderat en hel del tid ute. Träffat andra familjer och barnen har verkligen haft det roligt. Izabella fick vara med några äldre flickor och de gungade och snurrade, grävde ner fötterna i sanden och hade det mysigt i solen. Alvar lekte med ett par jämnåriga pojkar och de höll på med allt möjligt, sparkade boll, grävde i sanden, klättrade, gungade, åkte kana osv.. Vi vuxna satt och njöt i solen när vi inte behövde springa efter något barn ;-) Jag gillar sommaren eftersom så många kommer ut och leker, den sociala biten är viktig för både barn och vuxna.

 

Kom hem för en liten stund sen och väntar nu på att middagen ska bli klar. Barnen har fått bada en snabbis då de var fulla med sand. Dessutom har de sprungit barfota ute så fötterna var nästan svarta när vi kom hem ;-) Efter maten blir det att se en film tillsammans med barnen innan de ska sova. Jag ska försöka lägga mig skapligt ikväll, säger alltid att jag ska lägga mig tidigt, men så fastnar man med något och tiden drar iväg.


Lämna ett avtryck
Postat av: fanny

Hejhej nu har jag frågestund så gå in och fråga något så skulle jag bli mycket glad:)

2010-05-30 @ 18:46:16
URL: http://ffannynyden.blogg.se/
Postat av: princess charming

Hejsan!! Åh vilken härlig helg du haft med att din sambo hjälpt till med så mycket och varit så gullig mot dig. Man uppskattar det så mycket! Jag fick känna av det idag ( och igår),..och en massa kärlek. Det värmer ju i hjärtat! Barfotabarn är ju härligt , men fötterna brukar se ut som skrutt,,haha,..men vad gr det då det är sommar (öh känns konstigt att skriva det då det är ganska kallt för att vara 1 juni om någon dag). Härligt att ni träffade så mycket barn och föräldrar ute. Här där vi bor ser man sällan någon på lekplatsen,..i alla fall inte samtidigt. Då har du haft en bra Morsdag efter vad jag förstått?! Gott ju! Ha en fin kväll...kram

2010-05-30 @ 20:45:32
URL: http://www.metrobloggen.se/princesscharming

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0