Lek i parken och ett argt bi ;-)





Klickbara bilder.

Ingen sovmorgon fick jag, men det gör inte så mycket. Är ju van att gå upp tidigt ;-) Däremot fick jag en riktig god frukost och sen klädde vi på oss och gick ut. Tidigt, men även om klockan bara var strax innan nio så var det fler barn i lekparken och det är ju alltid roligt. Det var skönt ute och vi lekte en stund i lekparken. Allt var frid och fröjd tills vi skulle gå till affären. Izabella fick ett av sina utbrott som hon får ibland när hon måste göra något hon inte vill och skrek som om kniven satt i henne hela vägen till affären. Då lugnade hon ner sig och vi kunde handla det vi skulle utan problem. När vi kom ut ur affären så börjades det igen. Skrek hela vägen hem, vägrade gå osv.. Men hem kom vi och nu har hon lugnat ner sig.

Jag är 100% säker på att ALLA barn får utbrott någon gång och det vore roligt att höra hur andra föräldrar hanterar det, så berätta gärna hur ni gör :-)

Lämna ett avtryck
Postat av: Kaffehörnan

Hej tack så mkt

Tyskland

2010-05-30 @ 11:39:18
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Bellezzaofsweden

Vill du ha runt 2000 fler besökare? Jag har ständigt nya tävlingar på min blogg så glöm inte att följa den så att du inte missar tävlingarna och vinner en länkning.



Ha en bra dag:)

2010-05-30 @ 12:26:40
URL: http://bellezzaofsweden.blogg.se/
Postat av: Emma-Lou

Oj, det är lite svårt det där med utbrott och skrik, för visst visar Z sina sidor också, den här gnälliga envisa varianten :/ Inte för ofta, men det händer. Jag försöker vara lugn och fråga vad det är som är fel, varför han skriker så. Beroende på vad det handlar om, så tar jag det därefter. Men ta bara det här med att slänga skräpet efter sig, det har vi på rutin här, så Z slänger alltid glasspappret eller den smutsiga servetten. Det gäller väl att få saker på rutin kan jag tro. Fast sedan finns det ju andra skäl till varför ett barn skriker för något denne måste göra, men inte vill. Beroende på vad det är för sak, så får man väl hantera det olika. Är det riktigt jäkla illa, fastän jag på så pedagogiskt möjligaste vis inte kan hantera Z och han vägrar skärpa sig, så kan jag faktiskt dra in fredagsmyset - vilket jag faktiskt säger till honom. Det beror som sagt på vad det är.



SVAR: Tack för länken, ska kika igenom den :-)

2010-05-30 @ 12:39:36
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: Emma-Lou

Vi kan också säga åt Z att gå in på sitt rum tills han lugnat sig, men vi stänger inte in honom. Många ggr går han dessutom in självmant på sitt rum utan att vi behöver säga det till honom - de gånger han är arg då.



Yes, har ringt min mamma också. Kan inte hälsa på henne idag med tanke på barnens tillstånd.

2010-05-30 @ 16:09:06
URL: http://emmalou.myshowroom.se/
Postat av: Kaffehörnan

Svårt för mig o säga.

Men jag har ju varit liten gosse själv

klart man fått bryt

Vet ej hur de funkar, men ett barn får hur många konflikter som helst under dagen. Så de är nog normalt. kram

2010-05-30 @ 21:22:10
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Jacqueline

Du får ta den där sovmorgonen en annan dag ;)



Men bra att dagen blev lyckad iaf!

2010-05-31 @ 08:30:22
URL: http://jacquelineengelberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0