Intervju med mig själv ;-)

Dessa frågor "snodde" jag av fina Patricia. Det vore roligt om ni också ville svara på frågorna då jag tycker det är roligt och se hur andra firar sina jular :-)
 
När köper jag julklappar?
Jag brukar börja i November och vara klar någon dag strax innan jul.
 
Köper jag julklappar åt många?
Nja, det är lite olika beroende på vilka som kommer, men i år köper jag till 12 personer.
 
Vill jag slå in julklapparna själv?
Absolut! Tycker det är roligt :-)
 
Vad önskar jag mig i julklapp?
Hm, lite grejer till hemmet och sköna fårskinnstofflor till mina kalla fötter
 
Vilken är den bästa julklapp jag någonsin fått?
Svårt att säga!
 
Brukar min stad julpyntas?
Ja, lite grann.
 
Levande gran eller plastgran?
Vi har en plastgran i år.
 
Favoritjulpynt?
Julgranen, adventstjärnorna, ljusstakarna. Hm.. svårt att säga.
 
Vilka färger har mitt pynt?
I granen har vi röda och blå kulor samt silverglittervolanger (eller vad man nu vill kalla det) annars går det mesta i rött och svart.
 
Skickar jag julkort?
Inte i år.. glömde bort det :p
 
Den finaste julmusiken?
Julen är här med Tommy Körberg, Happy christmas (war is over) med John Lennon, Last Christmas med Wham och många andra.
 
Favoritjulkalender?
Sunes jul!
 
Hur dags öppnar vi julklappar?
Oftast vid 17-18 tiden beroende på när vi hunnit äta.
 
Hade jag en bra jul förra året?
Jajamen!
 
Tittar jag på Kalle Anka och hans vänner?
Nja, de senaste jularna har jag bara sett lite halvt om halvt på det.
 
Var firar vi julen och med vilka?
Hemma hos mamma, med de närmaste.
 
När äter vi julmat?
Förra året åt vi innan Kalle Anka, men i år blir det nog efter då jag jobbar och sen måste hem och fixa mig lite.
 
När åker julen ut?
Snabbt efter nyår! Då är det nytt år och nya tag som gäller ;-)
 
Vad väljer jag helst av?
Ljusstake - Adventstjärna (båda)
Pepparkakor - Lussekatter
Marsipan - Ischoklad (inget av det)
Aladdin - Paradis
Glögg - Julmust
Köttbullar - Prinskorv (mammas hemgjorda köttbullar såklart)
Kokt potatis - Janssons frestelse
Julskinka - Julkorv
Lax - Sill
Pastej - Dopp i grytan (inget av det)
Ris àla malta - Risgrynsgröt
Chokladkalender - Paketkalender
Ge julklappar - Få julklappar (både och)

Lämna ett avtryck
Postat av: Malin Wallin

sv: Blir nog att fira med släkten, dudå? :)

2012-12-19 @ 11:13:35
URL: http://malwa.blogg.se
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Jättekul all läsa dina svar:)

2012-12-20 @ 18:18:35
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: anniepiie

här är det oxå plastgran och visst är det kul att slå in paketen sjäv,mer personligt då! :D

2012-12-20 @ 19:56:29
URL: http://anniepiie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0