Juldagen

Jag vet att juldagen var igår, men tänkte berätta om den nu eftersom det inte blev något med det igår.


(klickbara bilder)

Igår kom min mamma och hämtade upp Izabella strax efter 11. De skulle åka till Kumla och hälsa på min moster med familj. Vi andra åkte till affären och handlade lite som vi behövde få hem. Sen stannade vi bara hemma heeela långa dagen. Lekte med Alvar och hans nya leksaker. Han passade även på att låna Izabellas pippihår och mikrofon, som ni kan se på bilderna. Visst blev han söt? haha

Vi åt rester från julaftonen, som mamma tog med sig, till lunch och sen satte jag mig och läste lite i min nya bok jag fick, De stora slagen. Väldigt mycket intressant står det i den. Jag som gillar historia tycker boken är väldigt bra. Hann med att läsa om Normandie, innan Alvar vaknade från sin middagsvila. Då blev det lite fika som bestod av clementiner, pepparkakor och lite julmust. Sen var det bara att fortsätta leka med bilar, lägga pussel, bygga med lego och köra med tågbanan. Klockan drog i väg och vi fixade lite middag.

När klockan närmade sig sju och ingen Izabella hade dykt upp än, så ringe jag mamma för att se hur de hade det. Izabella var så snäll och skötsam och de skulle dröja ett tag till innan de kom hem, för vädret var inte det bästa att köra i.

Alvar somnade gott efter bad och kvällsmat framåt åtta så efter det slappade vi bara, spelade en stund och kikade runt lite på nätet. Vid 21.30 kom Izabella hem igen och hon sov nästan innan hon ens hunnit innanför dörren. De hade haft det bra där borta och Izabella fick även två julklappar, en rolig väska och två par strumpor. Tackar så mycket för det fina! :-)

Ja, det var juldagen det. Nu måste jag ta hand om två barn som bråkar med varandra.

Lämna ett avtryck
Postat av: Emma-Lou

Vad söt han är i Pippiperuken, haha :-) Förstå¨r att han var trött om han inte sov middag. Fast även det förståeligt varför, juuuuuuulafton ju!

2009-12-26 @ 16:27:58
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: Anonym

det var den sötaste lilla ippi jag har sett!

vad roligt att få en sån bok! den verkar intressant!

idag testar vi nya avatar spelet.vad gör ni?

2009-12-26 @ 17:15:23
Postat av: Emma-Lou

Jo det fina saker, men lite förvånad över att Joshua inte fick så mycket...

2009-12-26 @ 18:59:46
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: Emma-Lou

Blev bara lite förvånad, köper själv alltid ett paket var till alla syskonbarn oavsett ålder (kläder, åldersanpassad leksak etc).



Jag tror nog att kommentaren vid 17:15 är skriven av Emma, eller? :)

2009-12-26 @ 19:17:25
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: emis

haha ja det var jag som skrev den kommentaren! men jag glömde fylla i...du vet jag är glömsk som en gnu :P

2009-12-26 @ 20:58:05
URL: http://www.emis.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0