Projektet nästan klart.


Alvar har fått ett eget rum. Först kände jag att när de är så små så kan de dela rum, de har liksom inget behov av eget rum då. Men nu med alla nya leksaker så blev det lite trångt i deras rum, så därför fick de nu ett varsitt rum. Vi flyttade in i "datorrummet" som är vääääldigt litet, så pass litet att vi inte kan ha sängstommen till madrassen haha. Vi har 180 säng så den tar lite plats. "Rummet" är ungefär 2x2,5 meter så då förstår ni kanske hur litet det är ;-) Men vi har egentligen ingen nytta av större rum, för vi sover ju bara där.. jaja, vi har nattliga aktiviteter där också, men ja, ni förstår.

Eftersom barnen ofta väcker varandra på nätterna, om den ena vaknar, eller på morgonen så tänkte vi prova och se om det blir bättre nu när de har varsit rum.

Medan vi ändå höll på att möblera om och fixa så passade vi på att storstäda också. Barnen var duktiga och hjälpte till. Izabella fick dammsuga och Alvar plocka upp leksaker, tror det är bra för dom att vara delaktiga i hushållsarbetet ;-) Vi har hållt igång hela dagen. En mindre paus för lite käk men annars har vi hållt på tills nu. Behöver jag säga att jag känner mig slut? haha.

Nu ska jag snabbt över till affären och köpa lite gottis till kvällen, sen blir det att fixa middag. Pannbiffar (egengjorda), potatis och sås. Smarrigt :-)

Vad har ni sysselsatt er med denna dag då?

Lämna ett avtryck
Postat av: Emma-Lou

Men åh, det där kommer nog att bli bra :)

2009-12-30 @ 15:58:32
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: emma

haha..nattliga aktiviteter=) sånt sysslar jag aldrig med S men det är så sant att man sover bara där inne så man behöver ju inget jätterum egentligen!

det ser fint ut i hans nya rum! han måste vara stolt nu när han har ett alldelles eget rum!

2009-12-30 @ 19:01:56
URL: http://www.emis.myshowroom.se
Postat av: Anneli

Vad fint det blev! Tror som du att det är bra för barnen att hjälpa till så dom ser att det inte sköter sej självt. Kram

2009-12-30 @ 19:17:00
URL: http://www.metrobloggen.se/annelittan
Postat av: Anonym

vi ska till micke.. Bettan kom nyss, så hon ska med imorn med.

2009-12-30 @ 19:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0