Irritations objekt.



Ungefär sådär som på bilden känner jag mig nu. Jag är riktigt trött. Men piggnar nog till efter frukosten, hoppas jag. Idag är det dagis och skola som gäller. Lång dag. Vet inte riktigt hur jag ska orka, men det ger sig.

Är irrriterad på en grej. Det var så att jag sålde en sak på tradera, men köparen har inte betalat och inte svarat på mail, har mailat två gånger. Det som irriterar mig är att hur f*n kan man lägga bud på en sak om man inte är beredd att betala sen i fall man vinner? Då kunde lika gärna någon av de andra som lagt bud fått köpa den. Det handlar inte om jättemycket pengar utan några hundralappar men det är ändå irriterande. Blää..

När vi är ändå är inne på irriterande saker så ska jag berätta om en sak till som jag blir irriterad nästan arg på. I torsdags när vi skulle hem från mamma så tog vi bussen eftersom Izabella inte skulle orka gå hela vägen hem igen. Hur som helst bussen kom och vi klev på, satte mig där man har barnvagnar och bakom mig sitter en kvinna, hon stinker alkohol och pratar i telefon. Det var svårt att låta bli att tjuvlyssna då hon pratade väldigt högt, tror nästan hela bussen hörde henne. Nåja, det som kom fram av samtalet var att hon skulle på möte med lärarna på sin dotter/sons skola och då undrar jag hur fan man kan vara onykter (hon såg väldigt onykter ut) och stinka alkohol när man går dit?! Alltså visst var alkoholist, men för helvete när man ska på ett sådant möte som handlar om sitt barn så kan man väl för fasen hålla sig nykter, det handlar oftast om bara en timma eller så...

Nej, nu blev det väldigt mycket irritation i inlägget, så ska gå och fixa frukost och mysa med barnen lite innan det är dags för dagis.

Hoppas ni får en bra måndag :-)

Lämna ett avtryck
Postat av: Madde

Usch hoppas att du inte håller på att bli sjuk.

Om du har mailat två gånger och det har gått si och så många dagar så hade jag lämnat negativt och lagt ut saken en gång till.

Jag har skrivit att dom har fem dagar på sig och efter det lämnar jag negativt och saken åker ut igen, men jag har aldrig haft det problemet tack och lov. :)

Kramar.

2009-11-16 @ 10:23:51
URL: http://metrobloggen.se/vhdbrud
Postat av: Madde

Oki aa jag hade bara ringt idag och om dom inte svarar eller något hade det blivit negativit ikväll :P jag tröttnar och tycker att folk ska hålla reda på sina saker som man lägger bud på själva. :)

kramar.

2009-11-16 @ 10:51:02
URL: http://metrobloggen.se/vhdbrud
Postat av: rock n roll mama

vad tråkigt med att folk inte betalar som de ska!

men vilken idiot att åka till ett möte onykter! man undrar ju vad det är för människa?? en idiot iaf!!

hoppas du piggnar till under dagen!!

2009-11-16 @ 11:30:15
URL: http://www.metrobloggen.se/babydoll1
Postat av: Katarina

Sv. Haha, Sunes jul kommer jag inte ens ihåg! :P

2009-11-16 @ 11:59:51
URL: http://englandsaret.blogg.se/
Postat av: Emma-Lou

Förstår att du tycker det är irriterande, usch. Stackars barn!



SV: Toksöt är tösen iaf, även om det kan vara jobbigt med envisa barn ibland (har varit ett själv + att Z är det) ;)

2009-11-16 @ 13:06:59
URL: http://www.metrobloggen.se/pesonen
Postat av: josefine

okej jobbigt då... men ja har inget heller som sagt.

2009-11-16 @ 14:16:22
Postat av: Mollymus - bloggar från Uppsala

Äsch :) Man måste få avreagera sig :)

2009-11-16 @ 15:10:06
URL: http://mollymus.blogg.se/
Postat av: lillblondin

Sv; Jadu, det är en mycket bra fråga. Jag skulle ta tag i det direkt om jag var förälder.

2009-11-16 @ 15:21:56
URL: http://againstallodds.blogg.se/
Postat av: josssan

okej, vi får väl se vad hon säger.

2009-11-16 @ 17:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0