Kultur gott folk!

 

Hej och hå.. Nu ska det bli plugga av här hemma. Skolan gick bra, lite jobbigt att sitta och lyssna så länge bara ;-) Men vi fick även göra en gruppövning eller vad man ska kalla det. Vi blev indelade i fem olika grupper och så skulle vi diskutera och skriva ner allt vi kunde komma på som har med kultur att göra, vilket är typ allt. Min grupp fick lite extra beröm för att vi hade skrivit ner gemenskap hehe. Inte många som tror att gemenskap ingår i begreppet kultur ;-) Nåja, ska inte sitta här och redovisa lektionen.

 

Sitter här och skriver några rader, men ska ta och käka lite lunch och sedan plugga fram tills barnen ska hämtas. Nu undrar ni säkert varför jag inte hämtar dom direkt efter skolan? Men det ska jag tala om för er.. Jag pluggar heltid dvs att 40 timmar i veckan ska gå till studier.. egentligen. Vi har dock bara lektions tid mellan 9-12 eller 13-16. Om vi då går 9-12 så är det meningen att man ska plugga fram till 16 ungefär. Sen om du väljer att sitta kvar i skolan eller hemma är upp till var och en. Därför går barnen till 16 ett par dagar i veckan så jag hinner plugga. Men när de sen kommer hem så ägnar jag all min tid åt de, och pluggar inte mera för dagen, man har väl ett liv också ;-) Nu blev detta väldigt rörigt märkte jag.. och en del tycker säkert att det är fel att jag har barnen på dagis så länge när jag själv är hemma, men som sagt det handlar om ett par dagar i veckan, resten av dagarna slutar de tidigare och denna tid är viktig för mig för att kunna plugga i lugn och ro och få saker gjorda. Jag vill gärna slippa sitta uppe halva nätterna.

 

Yes.. nu lunch!


Lämna ett avtryck
Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2 be

i dont blame you for one second.

usa-mammorna kanske gör det, man skaaa minsann va hemma med barnen tills de är 18, jobba kan man göra före man skaffar barn. osv osv osv... deras kvinnosyn, ja jisses.



hm. nu ska jga kanske inte vara sån, men jag har kanske också fördoomar, hahaha... (hollywoodfruarnas fel)



jag ringde dagis, och de går så bra så, att han kommer dit en stund imorn bitti. tack för tipset!

jag ska hämta honom nu vid 14. jag måste också plugga föfasen.

fengshui är lektionen jag håller på med, i inredningskursen. :)

2010-08-26 @ 12:58:20
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Emma-Lou

Mycket pluggande, men du verkar ändå gilla det, även om långdragna lektioner ibland kan kännas lite...hmmm, tröttsamt! ;-)



Jag tycker att du gör rätt i som låter barnen gå på förskolan till 16, så att du hinner plugga IFRED! Skulle du hämta barnen direkt efter och försöka dig på att plugga hemma, jadu. Nästan så att jag börjar skratta här, hahahahaha. Det går ju inte. Jag gjorde ju så förut när jag jobbade heltid och pluggade då Z var liten - hade ju inte tid att sitta som dig, utan fick sitta på kvällar och NÄTTER. Lagom kul, eller inte. Tycker du gör helt rätt med detta val. Annars kommer du bara bli vresig och helt enkelt inte hinna med.



SV: ja, man måste offra sig lite. Jag som hatar vinter och kyla, är den som är ute i backen med mina barn. Det är bara att finna sig i det, alla har olika intressen och man får helt enkelt anpassa sig.

2010-08-26 @ 13:50:56
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: Vissla Design

Kika in i min smyckesblogg!

Säljer smycken och tar emot beställningar. Alla smycken är unika och handgjorda!



MvH Vissla Design :)

2010-08-26 @ 14:03:52
URL: http://vissladesign.blogg.se/
Postat av: Vardagsprincessan

Inte tror jag väl någon har anmärkningar på det? eller?..fast det är ju sverige, där ska man ju trycka ner varandra och tala om för andra vad som är rätt och fel,typ. Självklart ska du ha tiden till att plugga, det har du ju rätt till och måste göra det för att klara skolan. Inte lätt att plugga med barn hemma så det är ju jättebra att du får egen tid som du kan göra det på. Du/ni ägnar ju all annan vaken tid åt barnen , mer än någon annan nästan. Ni är så himla bra med era barn. Önskar jag hade mer tid att vara med barnen. Nu är det bara jobb jobb jobb och det kommer man ångra den dagen de är större , hatar det , men vad ska man göra? Vill flytta så vi inte har så långt till jobbet. Roligt att få läsa om allt det , jag tyckte det var superkul att plugga till uska. Ha en fortsatt bra dag. kram

2010-08-26 @ 14:06:33
URL: http://www.vardagsprincessan.blogspot.com
Postat av: molly

aa, fast inte den här -.-

2010-08-26 @ 15:25:22
URL: http://mollywiberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0