Lite deppig.

Var som sagt hos läkaren förut. Var på ett okej humör när jag gick dit, men blev lite deppig när jag gick därifrån. Hur som helst så kom vi fram till att en operation ska genomföras. Min gallblåsa kommer alltså att tas bort helt och hållet. De ansåg att det var det bästa alternativet då jag hade många små stenar som förmodligen kommer spöka i framtiden. Men det var inte därför jag blev deppig utan för att jag fick väga mig och insåg då att jag väger för mycket.

Jag har försökt flera gånger att gå ner i vikt men motivationen tryter och jag ger upp lätt. Hur gör man för att behålla motivationen och för att lyckas? Vilken metod är den bästa? Tips någon?

Detta blir första inlägget på länge utan någon bild alls. Känns lite tomt eller hur? ;-)

Lämna ett avtryck
Postat av: emma

verkligen tomt! man är ju van vid dina fina bilder!!

jag slutade med drinkarna efter någon vecka. blev sjuk av dem och så smakar de riktigt illa!! men visst man gick ju ner ett par kilo..inte så lusigt då man svälter sej själv! så jag började på viktklubb.se istället. det funkar kanon!! man kan äta vad man vill bara man håller sej inom sin egna kalorigräns som man får..och där finns en massa recept!!

2010-02-09 @ 16:16:59
URL: http://www.emis.myshowroom.se
Postat av: Emma-Lou

kramar om

2010-02-09 @ 16:49:20
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: Annika

Usch va tråkigt att du är deppig.

Jag tror att träning... hur tråkigt det än är hjälper när det gäller vikten. Men träning är inte kul enligt mig!

2010-02-09 @ 17:57:43
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Postat av: jossan

hah du vill de va :P?

2010-02-09 @ 18:12:13
Postat av: Dr Feelgood

Svårt med motivation. Mp3 spelare med bra musik och morgonpromenader funkar för mig. Gillar man att träna är det ett plus.

2010-02-09 @ 19:08:19
Postat av: jossan

nee, kanske skriver sen när jag kommer hem! :)



Inte vara depp! Jag blir snart tjock'ast!

2010-02-09 @ 20:50:30
Postat av: Princess Charming

men gumman då. Vad jobbigt att du måste ta bort hela gallblåsan :(. Hur kommer det påverka dig efteråt?..Men du är väl inte alls tjock?..tycker du ser lagom ut ju. Fina bilder på barnen förresten. Haha precis som vi så har ni också en vante av varje sort då. Det brukar vara standard med både strumpor och vantar. suck :). Ha en fin kväll

2010-02-09 @ 22:12:29
URL: http://www.metrobloggen.se/princesscharming
Postat av: Madde

Usch då vännen låter inte alls kul. Men kan säga att de där med vikten är du inte ensam om jag har noll i inspiritation och moffar gärna i mig både det ena och de andra för att det helt enkelt är gott. Hoppas att jag någon gång ska få tillräckligt med ork att ta tag i det hela så man slipper skämmas hela året runt räcker ju gärna med sommaren annars men nu ser det fan hemskt ut på vintern med och de är illa..

Massa kramar.

2010-02-10 @ 15:21:01
URL: http://metrobloggen.se/vhdbrud

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0