Mor och dotter dag.

Vi har haft en så mysig dag jag och Izabella. Först tog jag hand om disken och sen städade vi hennes rum tillsammans, vi hjälptes åt att plocka upp leksakerna och sen fick hon dammsuga medan jag dammade av, sen dammsugade jag en gång till och moppade golven. När det var färdigt så lekte vi en stund med henns bondgård och alla djuren. Hon har även lagat mat till mig och så lekte vi frisör, hon borstade och klippte håret (med en låtsas sax) på mig. Efter ett par timmars lek ville hon se på film och då blev det Nalle Phu och Musses klubbhus. Medan hon såg på film fixade jag med maten. Vi åt stuvade makaroner och köttbullar till middag idag, ingen höjdarmiddag men det dög åt oss :-)

 

Det har varit en ganska lugn dag ändå. Fast inte för mina öron hehe

 

"Mamma, får jag...." "Mamma, kom..." "Mamma, titta..." "Mamma, kan vi..." "Mamma, jag vill..." "Mamma, var är du..." "Mamma, mamma, mammaaaaaa....."

 

Hahaha, min lilla tjatmoster ;-)

 

Nu väntar vi på att de andra två ska komma hem, pratade med älsk för en stund sen och då skulle de bara äta först innan de kom hemåt. Så lär väl dröja någon timme till innan de är hemma. Nu när de varit borta några timmar så börjar man sakna dom hehe.

 


Lämna ett avtryck
Postat av: Princess Charming

Åh vilken underbar dag ni haft. Kul att ni kombinerade nytta med nöje :). Fin bondgård hon har!! Hahaha....vänta tills hon kommer med en riktig sax i högsta hugg och ska klippa mamma :). Härligt ni haft..är riktigt avis. Förresten tycker jag visst det var en höjdarmiddag..det är ju sååå gott!! Kramar

2010-01-18 @ 19:32:02
URL: http://www.metrobloggen.se/princesscharming
Postat av: jossan

Haha, men inte mitt fel, hon gav mig ju bara telefonen, visste ju inte att det var hennes :) Och ja, mamma är snabbtänkt. haha. men då när jag ringde dig och frågade , frågade jag henne också, men hon kopplade inte vad jag menade. Men sen när dom kom förra veckan så hade hon ju köpt grejer som skulle vara i brödet till mig, så hon kopplade nog efter ett tag :D haha.. Den ena lägenheten är typ nere vid affären, eller kiosken där du vet? Och den andra är typ där vi bor nu , fast vid shell macken lite längre bort om du vet vart jag menar? Och den tredje är borta vid simens ungefär. haha. men vi får väl se :)har ju nåra att titta på iallafall.

2010-01-18 @ 19:46:54
Postat av: Emma

vilken härlig tjejdag!! stuvade makisar är ju jättegott tycker jag

fint skrivet i inlägget nedan om din man=) skönt att man kan känna så efter alla de åren!! toppen ju!!

2010-01-18 @ 20:41:06
URL: http://www.emis.myshowroom.se
Postat av: Anneli

Vad mysigt ni tjejer har haft det :) Kram

2010-01-18 @ 20:43:33
URL: http://www.metrobloggen.se/annelittan
Postat av: Emma-Lou

Den understa bilden var bra härlig, sådär busig min! :) Jo, testa den där pastavarianten jag la upp ikväll, riktigt god!!!

2010-01-18 @ 21:58:03
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: Princess Charming

ja vi brukar göra som ni,..förena nytta med nöje,..men det beror på litegranna,..för de går på dagis och skola/fritids från 6 på morgonen till sena kvällen så i veckorna kräver vi inte så mycket av dom faktiskt,..de är som skurtrasor när dom kommer hem. Förresten , vad vackert med en minnestatuering..beklagar er sorg!Japp,..har varit gifta i 7 år,men tillsammans i evigheter,,haha. Gifte oss då jag var 20. Gravid vid 19..han föddes då jag var 20.. Planerar ni bröllop?? Eller var ni kanske gifta? Nu ska jag hänga upp lite tvätt,,,kramis

2010-01-18 @ 21:58:32
URL: http://www.metrobloggen.se/princesscharming
Postat av: jossan

orka ta kort på brödet:D

2010-01-18 @ 22:21:01
Postat av: Princess Charming

Ja det tror jag absolut att ni kommer göra en vacker dag. Ni verkar passa så bra ihop enligt din beskrivning på bloggen och så. Härligt =). Jag är dödstrött , men mannen somnade ifrån en hel del som behövde göras här,..men med all rätt för han mår inte bra,..så jag ska fixa det sista så det är förberett för imorgon då vi går upp så tidigt och har en enorm tidspress på oss. Tror det kommer bli någon hemma imorgon då de inte känner sig bra mannen och sonen. Vi hörs imorgon,..kramen

2010-01-18 @ 22:57:12
URL: http://www.metrobloggen.se/princesscharming
Postat av: Emma-Lou

Aaah, min städoutfit var HET! ;-)

2010-01-18 @ 23:52:40
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: Dr Feelgood

Ja,barn kan verkligen tjata hål i örenen på en.

2010-01-19 @ 05:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0