Svar på frågestunden.

Hur länge har du och sambon varit tillsammans?

Svar: 8 år och 3 månader :-)


Hur träffades ni?

Svar: Jag följde med ett par kompisar på en fest som han hade och när han öppnade dörren så föll jag pladask för honom ;-) Vi satt och snackade hela kvällen och hade roligt, sen träffades vi ofta där efter tills han åkte på semester ett tag. Fick tag i adressen och efter mycket om och men skickade jag brev till honom och beskrev vad jag kände för honom, mina känslor var besvarade och den 21/2 – 2002 blev vi ett par.


Har ni funderat på att gifta er?

Svar: Nja, det kan jag inte påstå, vi har mest skämtat om det. Fast man vet ju aldrig var framtiden tar oss ;-)


Vad ska ni göra i sommar?

Svar: Vi ska till Kolmårdens djurpark, på bröllop, ev. Gröna lund och om allt går som det ska så åker vi bort en vecka med ett par vänner. Hyr en stuga och umgås.


Vilken blogg besöker du mest?

Svar: Oj, det är flera stycken, men Emma-Lou, Emma, Vardagsprinsessan och Kaffehörnan är de jag läser dagligen.


Om du fick välja vad ni skulle göra , vad skulle det då bli?

Svar: Då skulle vi nog ta en lång resa någonstans och glömma alla vardagsbestyr för ett tag ;-)

 

Har ni funderat på att flytta?

Svar: Vi har funderat på det, men trivs väldigt bra i vår lägenhet. Här har vi nära till allt och hyran är inte så fasligt dyr. Fast ibland känner jag att jag skulle vilja ha lite större och gärna med uteplats, har bara balkong nu. Fast vi bor här tills vi hittat något som vi verkligen känner oss helt hundra på i så fall.


Vad kan göra dig stressad?

Svar: Svårt att säga, blir sällan stressad.


Vad gör dig lugn?

Svar: Olika saker gör mig lugn.

 

Vad gör dig glad i tillvaron?

Svar: Jag blir glad av många saker, små som stora. Barnen och min sambo gör mig glad. När jag får känna mig uppskattad då blir jag glad

 

Sov du bra inatt?

Svar: Natten till idag antar jag? Ja, i så fall sov jag riktigt bra fram till klockan fem. 

 

Hur länge tar det generellt efter operationen tills du är helt BRA?

Svar: Innan jag blir helt bra så tar det en vecka ungefär. (efterbehandling inräknad)

 

Hur har du och Lucifer gjort för att fortfarande behålla glöden och kärleken i ert förhållande efter alla dessa år tillsammans?

Svar: Jag tycker det är en svår fråga, men vi försöker få tid till varandra, visar uppskattning och kärlek. Ibland har vi barnvakt för en kväll eller ett par timmar så vi kan vara bara vi och sen åker nån av oss iväg på egen hand så vi hinner sakna varandra lite, vilket är bra så vi inte går varandra på nerverna ;-)


Vad leker du helst med barnen?

Svar: Ännu en svår fråga haha, men när vi leker inne så föredrar jag att bygga med lego eller leka med tågbanan. Ute så leker jag gärna i sanden med dom eller springer omkring och jagar dom ;-)


Gillar du att baka och laga mat?

Svar: Beror på humöret, men kan väl säga att det går i perioder. Ibland kan jag baka massor, men där i mellan kan det gå några månader. Mat lagar jag nästan varje dag (när inte karln gör det) Och det är väl samma där, ibland kan jag tycka det är roligt att laga mat och då provar jag gärna nya recept.

 

Har du körkort?

Svar: Nej inte än.

Vad är du rädd för med barnen (bortsett från mördare och pedofiler och sådant).?

Svar: Det är inget jag brukar tänka på, men jag är rädd för att de ska råka ut för någon allvarlig sjukdom eller skada sig svårt.


Vad önskar du dig just nu?

Svar: I skrivande stund önskar jag att min familj var här så jag fick pussa och krama på dom :-)


Pinsamhet du gjort?

Svar: Eh..hm.. kommer inte på nåt just nu.


Om du fick önska att något skulle vara ogjort , vad skulle det vara?

Svar: Inget som jag kommer på nu.

Vad gör du en vardag när det regnar?

Svar: När jag är ledig och det regnar så pysslar jag mycket här hemma. Städar, plockar osv.. Sen leker jag med barnen, ser en film och myser.


Vad gör du en dag då solen skiner?

Svar: När solen skiner och det inte behövs städas så är vi ute! Är det riktigt varmt åker vi och badar någonstans.


Har du varit utomlands? Vilka länder i så fall?

Svar: Yes, har varit i Tyskland, Mallorca, Danmark och Finland ;-)

 


Lämna ett avtryck
Postat av: Emma-Lou

Vad många frågor du fick! :-)



SV: förstår att du tappar tron på vården. Visst borde de ha sagt till dig innan tycker jag.

2010-06-03 @ 18:58:52
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: PHOTOS BY NATALIA.

jättefin blogg :)

2010-06-03 @ 19:53:50
URL: http://nataliasoder.blogg.se/
Postat av: Emma-Lou

Sval mat en varm sommardag :-)

2010-06-03 @ 22:30:56
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: Emma-Lou

Vem av er lagar mat där hemma då? :-P

2010-06-04 @ 17:40:21
URL: http://emmalou.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att säga?:

Trackback
RSS 2.0